logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۰
[ شناسه خبر : ۳۸۴۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی مطرح کرد:

قتل‌عام فلسطینی‌ها با سبک گفتگوی تمدنی آمریکا

قتل‌عام-فلسطینی‌ها-با-سبک-گفتگوی-تمدنی-آمریکا
کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در یک دوره‌ای گفتگوی تمدن‌ها را مطرح کردند گفت: آمریکایی‌ها با همین گفتگوی تمدن‌ها دست به جنایت در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، لبنان زدند و الان نیز با همین گفتگو در غزه دست به قتل‌عام می‌زنند.

محمود قاسمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» در تحلیل سیاست‌های آمریکا در مقابله با جهان اسلام اظهار کرد: 60 سال پیش کتابی با عنوان کهکشان گوتنبرگ نوشته شد و در این کتاب بحث دهکده دنیایی مطرح شد و منظور این بود دنیا از نظر علمی یک روستا است. واقعیت نیز همین بود و با استفاده از وسایل ارتباطی امروز می‌توان با یک فرد در آن طرف دنیا ارتباط برقرار کرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه فاصله جغرافیایی الان مفهومی ندارد و دنیا الان همانند یک روستا بوده و در واقع در این کتاب با این دید به دنیا نگاه شده است عنوان کرد: منظورشان این بود که این دهکده باید کد خدایی داشته باشد لذا به صراحت آمریکا را کد خدای دهکده جهانی معرفی کردند.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه 32 سال پیش یکی از مغرهای متفکر آمریکایی کتابی را تحت عنوان پایان تاریخ را نوشتند گفت: این کتاب در تیراژ‌های میلیونی به 20 زبان زنده دنیا ترجمه شد و در این کتاب محتوا این بود هر کس در هر دینی بوده باید سبک زندگی آن لیبرال دموکراسی باشد.

وی منظور از لیبرا دموکراسی این است که انسان آزاد است هر کاری که دلش خواست انجام دهد فقط مزاحم دیگران نباشد عنوان کرد: لیبرالیسم یعنی آزادی بی حد و مرز و لیبرال به کسی می‌گویند که معتقد است که انسان در اندیشه و عمل آزاد باشد و حلال و حرام در لیبرال معنی ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه در این میان عنوان شیعه لیبرال مطرح است و دشمنان به دنبال این هستند که تفکر لیبرالیست تفکر کشور ما هم باشد اظهار کرد: براساس تفکر لیبرال در غرب همجسنگرایی، ازدواج انسان با حیوان، پدوفیل آزاد و غیره است.

وی با تاکید براینکه علاوه براین موارد ازدواج پدر با دختر در غرب نیز قانون است گفت: با این حال خود دانشمندان غرب نسبت به این موضوع موضع‌گیری کردند و اعلام کردند که این خلاف فطرت انسان است.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی با تاکید براینکه دانشمندان اروپایی اعلام کردند که بسیاری از قوانین لیبرالیسم خلاف فطرت بشر است ادامه داد: فطرت ارتباطی با دین ندارد خیلی از قوانین لیبرالیسم با فطرت انسانی همخوانی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه 28 سال پیش یکی از متفکران آمریکایی کتابی با عنوان برخورد تمدن‌ها را نوشت که این کتاب با تیراژ‌های میلیونی به زبان‌های مختلف چاپ و ترجمه شد عنوان کرد: انتشار این کتاب همزمان با فروپاشی شوروی بود.

قاسمی با تاکید براینکه در این کتاب «برخورد تمدن‌ها» مطرح بود و به برخورد با تمدن چین، ژاپن، یوانان باستان و تمدن ایران پرداخته شده است افزود: در این کتاب به صراحت گفته شده که در حال حاضر شوروی وجود ندارد و باید آمریکا به سمت برخورد با تمدن اسلامی برود.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی با بیان اینکه برخورد تمدن‌ها در دوره فروپاشی شوروی مطرح شده است عنوان کرد: غرب ایران را خطرناکترین دشمن در حوزه ایدئولوژی دانسته و گفتگوی تمدن‌ها را بهترین راه مقابله با ایران عنوان کردند.

وی با بیان اینکه در این دوره گفتگوی تمدن‌ها در ایران نیز توسط برخی‌ها مطرح شد ادامه داد: آمریکایی‌ها با همین گفتگوی تمدن‌ها دست به جنایت در افغانستان، عراق، سوریه، لیبی، لبنان زدند و الان نیز با همین گفتگو در غزه دست به قتل‌عام می‌زنند.

قاسمی با بیان اینکه در این راه نیز موفق نبودند عنوان کرد:  غرب در برخورد با جمهوری اسلامی و در مدیریت جامعه جهانی یعنی دهکده جهانی و پایان تاریخ و همچنین برخورد تمدن‌‌ها با شکست مواجه شدند.

وی با تاکید براینکه در گام چهارم غربی‌ها در هژمونی دنیا 2001 میلادی طرح خاورمیانه بزرگ را طراحی و برنامه‌ریزی کردند افزود: رئیس سازمان سیا که بازنشست شدند در مصاحبه‌ای گفتند که رئیس جمهور وقت آمریکا(بوش)  طرح خاورمیانه بزرگ بعد از برخورد با جهان اسلام و ایران را مطرح کردند.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی عنوان کرد: در این طرح تاکید براین بوده که حکومت چند کشور باید ساقط شده و حکومت همسو با آمریکا سرکار باشد.

وی با بیان اینکه ایران، عراق، افغانستان، لبنان، لیبی و سوریه از جمله این کشورها عنوان کرده بودند ادامه داد: به گفته رئیس وقت سازمان سیا آمریکا به دنبال بهانه‌ای بود تا گام چهارم را علیه جهان اسلام آغاز کند.

قاسمی با بیان اینکه 11 سپتامبر 1380 همان بهانه بود که گفتند هواپیما‌ها مسافربری توسط بنلادن دزدیده شده و به ساختمان تجارت جهانی کوبیده است ادامه داد: این بهانه‌ای برای حضور آمریکا در افغانستان شد.

وی با اشاره به اینکه آمریکا طرح چهارم خود را از افغانستان شروع کرد ادامه داد: در افغانستان احمد شاه مسعود را عامل سد راه خود دانستند و بنابراین ترور آن را در دستور خود قرار داده و بعد از مدتی در 18 شهریورماه سال 1380 موفق به ترور احمد شاه مسعود شدند.

کارشناس و تحلیل‌گر سیاسی با اشاره به اینکه 20 شهریورماه هواپیماها به ساختمان تجارت جهانی برخورد کردند گفت: اول مهر سال 1380 نیز آمریکایی‌ها در افغانستان بودند که همه این اقدامات با برنامه‌ریزی انجام شد.

وی با بیان اینکه آمریکایی خود اذعان می‌کنند که قبل از انقلاب اسلامی آقا دنیا بودند و به همه کشورها امر و نهی کرده و آنها نیز اطاعات امر می‌کردند عنوان کرد: می‌گویند بعد از انقلاب اسلامی اقتدار ما در دنیا شکسته شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر