logo
امروز : شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۸۴۳۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
میزگرد دانشجویی با محوریت انتخابات؛

حضور در انتخابات حق مسلم مردم است

حضور-در-انتخابات-حق-مسلم-مردم-است
حضور در انتخابات حق است و حضور نیافتن در انتخابات یعنی گذشتن از یک حق، انتخابات به عبارتی انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب یک الگو و مدل مدیریتی برای جامعه است که با این انتخاب نوع مدیریت حاکم بر جامعه را مشخص می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» ایجاد نفاق باعث از هم گسستگی تار و پود جامعه می‌شود، بنابراین نامزدهای انتخاباتی باید به این مهم توجه کنند تا برای جمع کردن رای از مخاطبین دست به تخریب یکدیگر نزنند. 

بیشتر بخوانید

چنانچه رهبر معظم انقلاب بارها از ایجاد دو قطبی و نفاق در جامعه بیاناتی داشتند و عمل به دستور ایشان برای جلوگیری از هرج و مرج در جامعه امری لازم و ضروری است. با این وجود باید دقت کرد تا انتخابی درست همانند شهید ابراهیم رئیسی داشته باشیم، چراکه شهید آیت‌الله رئیسی فردی دلسوز بود که مهمترین دغدغه وی رسیدگی به مشکلات مردم بود، رئیس جمهور شهید خود را فردی مردمی می‌دانست و خدمات زیادی برای مردم و انقلاب انجام داد. 

در این راستا برای پرداختن به موضوعات مبنی بر انتخابات و راهکارهای مقابله با هرج و مرج در جامعه میزگردی در پایگاه خبری موج‌رسا تشکیل شد که مشروح آن را در گزارش زیر می‌خوانید:

مردم نقش اصلی در انتخابات دارند

سینا جوادنیا معاون بازرسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه نقش و مشارکت مردمی به‌ ویژه در ایام انتخابات در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، یک نقش اساسی است اظهارکرد: مشارکت مردمی یکی از ارکان اصلی نظام جمهوری اسلامی است و همانطور که همه ما کم و بیش اطلاع داریم در ماجرای حکومت امیرالمومنین علی (ع) نیز، علی‌رغم حقانیت حکومت حضرت، خواست و اراده ناهمسوی مردم، موجب شد تا حکومت علوی تا سال‌ها پس از وفات رسول خدا محقق نشود و این رویداد نشان‌دهنده نقش مهم اراده مردم در تحقق یک حکومت در جامعه است.

وی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب بارها در سخنرانی خود به نقش موثر مردم در انتخابات اشاره کرده و به آن تاکید داشتند و مشارکت مردمی یکی از مولفه‌های اساسی قدرت در روابط بین‌المللی است افزود: هر نظامی برای دارا بودن اقتدار در مجامع بین‌المللی نیازمند یک مولفه اساسی است.

معاون بازرسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی زنجان افزود: اخلاق سیاسی شهید آیت‌الله رئیسی معیار مهمی است تا مسئولان جامعه خود را تافته جدا بافته نبینند و تمام سعی و تلاش خود را برای رفاه مردم به کار گیرند.

 جوادنیا تاکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در مسائل خارجی از فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کرد و باعث پیشرفت‌های زیادی در کشور و استان زنجان شده است و روحیه بالا و خستگی‌ناپذیر ایشان در امر خدمت به مردم ستودنی بود.

 

مشارکت در انتخابات نقشه دشمنان را خنثی خواهد کرد

مریم محمودی مسئول بسیج فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در این گفتگو با موج‌رسا اذعان کرد: انتخابات پدیده‌ای تکمیل کننده حماسه بدرقه شهیدان خدمت است که ملت بزرگ ایران با مشارکت خود در انتخاب آگاهانه نقشه‌های دشمنان را خنثی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از آنجایی که فلسفه حضور و مشارکت پای صندوق‌های رای یک حق ملی، شرعی و انقلابی محسوب می‌شود ابراز کرد: مشارکت مردم در این امر مهم است و انقلاب اسلامی واقعه مهم تاریخی بود که با حضور مردم در عرصه‌های مختلف تحقق یافت.

مسئول بسیج فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افزود: حضور در انتخابات حق است و حضور نیافتن در انتخابات یعنی گذشتن از یک حق،  انتخابات به عبارتی انتخاب یک فرد نیست بلکه انتخاب یک الگو و مدل مدیریتی برای جامعه است که با این انتخاب نوع مدیریت حاکم بر جامعه را مشخص می‌کند.

محمودی تصریح کرد: مهمترین دستاوردهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی شامل رشد اقتصادی مثبت 4 درصدی پس از 10 سال، جهش صادرات نفت خام و میعانات گازی، کاهش نرخ رشد نقدینگی و رشد 60 درصدی خرید گندم و‌ سایر امور است.

وی اضافه کرد: به عنوان دانشجو شرکت در انتخابات را بسیار مهم می‌دانم و این امر به حفظ دموکراسی و مشارکت مردمی در تصمیمات کلان کشور کمک می‌کند.

 شرکت در انتخابات بر آینده کشور تاثیرگذار است

زهرا خالقی معاون سیاسی‌ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اذعان کرد: شرکت در انتخابات تاثیرگذاری مفیدی بر آینده کشور دارد  و تصمیمات سیاسی و اقتصادی که در انتخابات گرفته می‌شوند مستقیماً بر آینده ملت از جمله دانشجویان تاثیر خواهد داشت و با شرکت در انتخابات دانشجویان می‌توانند در آینده خود سهیم باشند.

وی با بیان اینکه شرکت در انتخابات نشان دهنده اقتدار یک ملت نسبت به تصمیمات در کشور است افزود: دانشجویان به عنوان بخشی از جامعه علاقه‌مند به مسائل سیاسی و اجتماعی بوده که در تصمیم‌گیری‌های کلان مشارکت می‌کنند.

معاون سیاسی‌ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان عنوان کرد: در انتخابات باید عملکردهای نامزهای انتخاباتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

خالقی ابراز کرد: نکته‌ای که آحاد ملت باید آن را بدانند این است که مشارکت در انتخابات و حفظ وحدت در جامعه امری لازم است و نباید آن را دست کم گرفت.  

وی تاکیدکرد: یکی دیگر از دلایل اهمیت انتخابات جلوه زیبا و جذاب مشارکت عمومی است که موثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواسته‌های مطلوب خود را در قالب اجرا در آورد. 

معاون سیاسی‌ورزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اضافه کرد: حفظ وحدت در جامعه برای نامزدهای انتخاباتی مهم بود و مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند و تاکیدات فراوان به آن شده و نادیده گرفتن آن باعث آسیب‌های جدی بر پیکر نظام می‌شود.

خالقی گفت: شهید جمهور فردی فعال در تمام عرصه‌ها بود و خود را خدمتگزار مردم معرفی کرد و در راه خدمت‌رسانی به کشور به شهادت رسید.

 تبیین و سالم‌سازی فضای انتخابات در جامعه مهم است 

سما خیری، مسئول سیاسی بسیج دانشکده پیراپزشکی زنجان اذعان کرد: بحث مهم انتخابات شامل یک متن و یک فرامتن است که متن آن انتخاب فردی مناسب برای هر منصبی از جمله ریاست جمهوری است و فرامتن آن اعتباردهی و مشروعیت بخشی به حاکمیت است.

وی گفت: در این میان هرچه تعداد بیشتری از افراد در انتخابات شرکت کنند، این امر نشان‌دهنده اهمیت آینده کشور برای مردم و اعتماد به حاکمیت است. 

مسئول سیاسی بسیج دانشکده پیراپزشکی زنجان عنوان کرد: در این میان دانشجویان به عنوان حلقه اتصال‌دهنده میان مردم و حاکمیت وظیفه دارند در جهت افزایش اعتماد مردم تلاش کنند.

خیری گفت: تبیین و سالم‌سازی فضای انتخاباتی از جمله اقدامات مهم است که می‌تواند صورت گیرد و تبیین به این صورت است که افراد جامعه مخصوصا دانشجوها در هر تشکل و با هر طیف عقیده بدون تخریب نامزدهای انتخاباتی گفتمان مخالفشان به معرفی نامزدهای انتخاباتی مورد نظر خود بپردازند.

وی با بیان اینکه متهم کردن رقبا و اطرافیانشان به غلط توسط  نامزدهای انتخاباتی و گفتن سخنانی به ظاهر افشاگرانه از جمله مواردی است که باید رعایت شود تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی از ایجاد هرج و مرح در جامع ایام انتخابات جلوگیری کنند.

مسئول سیاسی بسیج دانشکده پیراپزشکی زنجان با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی از جنس مردم و برای مردم بود عنوان کرد: شهید جمهور برای استان نیز اقدامات مهمی در دوره ریاست جمهوری انجام داد و از جمله فعالیت کارخانه‌هایی است که به خاطر شرایط نامساعد اقتصادی فعالیت نداشتند و با پیگیری‌های مسئولان مربوطه‌ مشکلاتشان حل شد. 

       

 

انتهای خبر/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ]
خانم قربانی عزیز خیلی ممنونم خیلی زحمت کشیدید تا ۹ شب فقط کار هماهنگی انجام می‌دادید واقعا خدا قوت ماشالله پشتکار خیلی ارادت داریم
[ نام : ] [ ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ]
خانم قربانی عزیز ممنون بابت هماهنگی دانشجوها واقعا زحمت کشیدی لطف کردی از موج رسا ممنون که به نسل های جدید انقلاب بها میده لطف کردین
[ نام : ] [ ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ]
ممنون از خانم قربانی عزیز که فعال هستند و به دانشجویان ارزش قائل اند و با مهربانی برخورد و رفتار عالی دارند. همیشه بخندی مهربون محمودی
[ نام : به تو چه ] [ ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ]
سردبیر محترم اونجا میز گرد یا محل شب نشینی؟! تو عکس اصلی انگار دارن شب نشینی می کنند و اصلا شبیه میزگرد نیست.
[ نام : رضا مهدیون_ همکلاسی دانشگاه ] [ ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ]
سلام آقا محمد حاجی دستتون درد نکنه کارتون خوب بود ولی به نظرم تیترش می تونست خیلی بهتر باشه ما انتظار داریم شما که خودتون سیاسی کار بودین حداقل تو این بازه زمانی بهتر کار کنید این رو به عنوان دوست عرض کردم خدمتتون شماره تون رو نداشتم برا همین اینجا نوشتم اگر ممکنه با من تماس بگیرید نظراتی در خصوص کار خبری سایتتون دارم.
فرم ارسال نظر

اخبار پربازدید

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۴۴
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۰۸
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۷
  • غروب آفتاب : ۱۸:۰۵
  • اذان مغرب : ۱۸:۲۳
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۴