logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۸۴۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ایجرود:

کعبه مرکز آفرینش و خلقت است

کعبه-مرکز-آفرینش-و-خلقت-است-
امام جمعه ایجرود گفت: حج، مایه ثبات و قوام و کعبه مکرمه، به‌عنوان مرکز آفرینش و خلقت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حجت‌الاسلام محمد زرینه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایجرود در رابطه با آثار حج گفت: مركزيت، امنيت، قداست، عبادت، قدمت، وحدت، سياست، برائت، معرفت، سادگى، صفا، خلوص، دورى از جدال، شهوت و فسوق در حج است.

بیشتر بخوانید

وی در ادامه خطبه‌ها با تسلیت سالروز شهادت امام محمدباقر علیه‌السلام، با ذکر حدیثی از وجود نازنین آن امام همام گفت: كسی كه از فرمان خدا سرپيچی كند، او خدا را دوست ندارد.

امام جمعه ایجرود، امام باقر(ع) را روشنی چشم اهل ولایت معرفی کرده و بیان کرد: حضرت باقرالعلوم(ع)، پرچم‌دار اتحاد امت اسلامی هستند و نقش مهمی در حرکت کلی ائمه اطهار دارند.

وی ضمن اشاره به برگزاری مراسم دعای عرفه و اقامه نماز عید قربان، با تبریک فرا رسیدن دهه امامت و ولایت گفت: ان‌شاءالله عصر روز یک‌شنبه، مراسم قرائت دعای پرفیض عرفه و صبح روز دوشنبه اقامه نماز با شکوه عید قربان در مسجد جامع شهر برگزار خواهد شد.

زرینه با اشاره به در پیش بودن چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتظار مردم از نامزدها، ارائه کامل برنامه‌ها در چارچوب اخلاق است. نامزدها باید از هرگونه بدعهدی، بداخلاقی و بی‌برنامگی خودداری نمایند و رعایت عدالت، امانتداری و حفظ ابرو را سرلوحه کار قرار دهند.

وی در ادامه به ویژگی ستارالعیوب  بودن پرداخته و گفت: یکی از صفات خدا، ستارالعیوب است. فاش نمودن یا جمع کردن اسرار دیگران به منظور ضربه زدن به آنان در فرصت‌های آینده، انسان را از فضل و رحمت الهی دور می‌کند.

امام جمعه ایجرود تبلیغات انتخاباتی را آزمون تقوای سیاسی و اخلاقی عنوان کرده و افزود: نامزدها باید نسبت به رقبای خود، با رعایت اصول دینی و اخلاقی برخورد کنند و در مناظره‌ها و سایر برنامه‌ها، باعث دلگرم شدن مردم و حضور چشمگیر آنان در انتخابات شوند.

وی با تبیین راهبرد شهید رئیسی و سلیمانی گفت: حفظ وحدت کلمه و انسجام ملی از راهبردهای اصلی این دو شهید عزیز است. اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب، معرفی وی به‌عنوان گزینه اصلح و جانشین شایسته شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی(ره) موضوعی بسیار مهم است.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر