logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۷
[ شناسه خبر : ۳۸۴۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند

مردم-حضور-حداکثری-در-انتخابات-داشته-باشند
امام جمعه زنجان با بیان اینکه مردم در بدرقه شهدای خدمت حماسه آفریدند، گفت: اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود باید حضور حداکثری در انتخابات پیشرو داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز جهاد سازندگی به فرمان معمار کبیر انقلاب اظهار داشت: از همان روزهای ابتدای انقلاب دو نهاد مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه تعبیر امام راحل این بود که مردم ولی نعمت ما هستند، گفت: این دو نهاد در محرومیت‌زدایی در دور افتاده‌ترین نقاط پیش قدم شدند، در بحث تامین آب، ترویج کشاورزی، ساخت مدرسه و مسجد قدم‌های بلند برداشتند و کارهای عمرانی ارزشمندی انجام دادند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در ارتباط با حوادث نیز مانند ارگان‌های دیگر در خدمت مردم هستند، افزود: هشت سال در دوران دفاع مقدس حضور داشتند. خدمات جهاد سازندگی در جنگ کم‌تر از نیروهای نظامی نبود.

وی بیان کرد: در مقطعی از زمان تصمیم اشتباهی گرفته شد و دو ارگان ادغام شد در صورتی که اگر کارشناسی برخورد می‌کردند بهتر بود. 

خاتمی ادامه داد: امروز نیز همه به این نتیجه رسیده‌اند که باید آن تفکر و آن مجموعه، آن روش و اندیشه احیا شود.

وی با اشاره به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ۲۷ خرداد ماه بیان کرد: این دانشگاه خدمات علمی ارزشمندی انجام داده است.

وی در ادامه با اشاره به روز عرفه بیان کرد: بالاترین توفیق این است که هر فرد کمک به امام و دین خود باشد و جناب مسلم‌بن عقیل در این امر پیشتاز بود. 

امام جمعه زنجان با اشاره به عید قربان و دهه امامت و ولایت گفت: در آستانه عیدالله اکبر و عید سعید غدیر خم قرار داریم و باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد، از نیازمندان دستگیری کرد.

وی در بخشی دیگر با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید، گفت: شهید چمران با عزت و عظمت و تعهد به اسلام جان خود را فدا و در این دنیا شرف و در آن دنیا رحمت خداوند را بیمه کرد.

خاتمی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مردم در بدرقه شهدای خدمت در مشهد، تبریز، قم، خراسان جنوبی، زنجان حماسه آفریدند اما برای اینکه این حماسه تکمیل شود باید حضور در صحنه نیز با اکثریت همراه باشد و مردم حضور حداکثری در انتخابات پیشرو داشته باشند.

وی تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی همدیگر را تخریب نکنند، به همدیگر توهین نکنند، هر کس از هنر خود بگویید، هر مسئول ستادی که در حال فعالیت است از توانایی و هنر همان نامزد بگویید و تخریب دیگر نامزدها را نکند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر