logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۸۴۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار ابهر خبر داد:

لزوم اخذ مجوز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی

لزوم-اخذ-مجوز-برای-تخلیه-نخاله‌های-ساختمانی-
شهردار ابهر گفت: عموم مردم برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی از اول تیر ماه باید از شهرداری مجوز بگیرند.

رضا حیدری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: با توجه به عدم ساماندهی که در نخاله‌های ساختمانی وجود دارد، باعث نارضایتی اداره محیط زیست شهرستان ابهر شده و نخاله‌ها را در همه جا می‌ریزند و شهرداری هم مدعی جمع‌آوری این نخاله‌ها است، اما این چرخه معیوب منجر به اتفاق خاصی در این قضیه نشده است ولی نارضایتی‌هایی در این زمینه به وجود آمده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر طبق آمار ۱۳۰ تن روزانه نخاله ساختمانی ایجاد می‌شود، گفت: این نخاله‌ها به صورت آزاد و رها در هر مکانی مثل بستر رودخانه‌ها، در حوزه آبخیز و در انهار زراعی ریخته می‌شوند که علاوه بر مشکلات زیست محیطی باعث تشدید سیلاب، آب گرفتگی اراضی شده و از لحاظ منظر شهری مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

شهردار ابهر با بیان اینکه شهرداری به صورت هفتگی این نخاله‌ها را از سطح شهر پاکسازی می‌کند، گفت: اما مردم نخاله‌ها را در معابر یا ورودی و خروجی شهرها تخلیه می‌کنند و ماشین‌های شهرداری نیز اقدام به جمع‌آوری می‌کند.

حیدری افزود: بر اساس شیوه‌نامه اجرایی وزارت کشور که در خصوص مدیریت نخاله ساختمانی به کل شهرداری ابلاغ شد و این طرح به صورت بومی شده در صحن شورا شهر ابهر مطرح شده و مصوبه گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه این طرح در سه سطح برنامه‌ریزی شده است، گفت: در سطح اول بحث برنامه‌ریزی، سطح دوم بحث ساماندهی و مراقبت افرادی که در این حوزه فعال هستند و سطح سوم اطلاع‌رسانی و آموزش است‌ و در قسمت برنامه‌ریزی، در شهرداری دو ساختار مدیریتی و اجرایی ایجاد شده که یک مورد کمیته سیاست‌گذاری و دیگری کمیته اجرایی است‌.

شهردار ابهر گریزی به مراحل این طرح زد و گفت: نخاله از محلی که تولید می‌شود، مدیریت شده و شهروندی که به شهرداری برای پروانه ساخت مراجعه می‌کند، ملزم می‌شود که در آن کمیته اجرایی که تعریف شده حتماً برگه تردد نخاله‌ای که می‌خواهد تولید کند را دریافت کند.

حیدری با بیان اینکه از ابتدای تیر همه پیمانکاران و عموم مردم ملزم می‌شوند که این مجوزها را از شهرداری دریافت کنند، گفت: این قانون برای ارگان‌ها و پروژه‌های دولتی هم وجود دارد و باید مجوز جابجایی نخاله دریافت کنند، در غیر این‌ صورت توقیف و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر