logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۴
[ شناسه خبر : ۳۸۴۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان خبر داد:

فعالیت ۱۶ هزار هنرمند زنجانی در صنایع‌دستی

فعالیت-۱۶-هزار-هنرمند-زنجانی-در-صنایع‌دستی
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: ۱۶ هزار هنرمند فعال در صنایع‌دستی استان وجود دارد و این افراد با کمترین اعتبارات در حال فعالیت هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» سید سعید صفوی، ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه هم‌اکنون زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله شناخته شده است گفت: استان زنجان به لحاظ تنوع صنایع‌دستی در کشور برتر است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در ایران ۵۲۰ هزار نفر به طور رسمی در حوزه صنایع‌دستی فعالیت می‌کنند افزود: از این تعداد ۱۶ هزار نفر به طور رسمی در استان زنجان در ۵۵ رشته صنایع‌دستی فعال هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص رشته‌های مهم صنایع‌دستی گفت: ملیله‌کاری، چاروق‌دوزی، مسگری، قلم‌زنی، گیلیم‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع بومی مهم است.

صفوی با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان تحت پوشش بیمه هستند تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۴۶۸ نفر برای برخورداری از بیمه به وزارتخانه معرفی و از این تعداد ۱۶۰ نفر از آن‌ها به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی افزود: زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت شده است برای کسب این عنوان اعتبارات زیادی هزینه شده، از ۲۶ میراث تمدن ایران که ثبت جهانی شده زنجان هفتمین آن است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در خصوص صدور پروانه کسب صنایع‌دستی اظهار داشت: در سه سال اخیر ۴ هزار پروانه صنایع‌دستی در زنجان صادر و تعدادی نیز تمدید شده است و این نشان از گرایش فعالان صنایع‌دستی به گرفتن پروانه در این صنعت است. 

صفوی افزود: تعهد اشتغال صنایع‌دستی در سال گذشته در استان ۴۸۰ نفر بود که ۱۰۰ درصد تحقق یافته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر