logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۸۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

کشت ۴۵۵ هکتاری پسته در ماهنشان

کشت-۴۵۵-هکتاری-پسته-در-ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: از میزان ۱۰ هزار هکتار اراضی مستعد برای کشت محصول پسته ۴۵۵ هکتار از این اراضی زیر کشت محصول پسته است.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: میزان اراضی مستعد جهت کشت محصول پسته در شهرستان ماهنشان که توسط مرکز تحقیقات مطالعه شده حدود ۱۰ هکتار است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تاکنون از سطح اراضی شناسایی شده به میزان ۴۵۵ هکتار زیر کشت محصول پسته رفته است.

وی با بیان این مطلب که ماهنشان آب و هوای مناسبی برای کشت این محصول دارد گفت: علاوه بر خود شهر ماهنشان، روستاهایی مانند برون‌قشلاق، چهره‌تپه، قره‌گل، میراخور، بهستان و ایده‌لو از مناطقی هستند که محصول پسته در آن کشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان عنوان کرد: از ارقام پسته کشت شده در ماهنشان می‌توان به احمدآقایی، اکبری، کله‌قوچی، قزوینی و همچنین به میزان کم نیز از سایر ارقام کشت می‌شود.

وی یادآور شد: جهاد کشاورزی ماهنشان از طرق معرفی نهالستان‌های مجاز در سطح استان و تخصیص یارانه پیوند پسته، معرفی پیوندکار مجرب و معرفی تهیه پیوندک از جمله اقدامات انجام شده توسط جهاد کشاورزی ماهنشان است.

حسینی افزود: همچنین برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌هایی آموزشی با موضوعات نحوه کاشت، تغذیه و نحوه پیوند‌زنی نیز جز خدمات ارائه شده به کشاورزان در زمینه کشت محصول پسته است.

وی با بیان این مطلب که محصول پسته تولید شده در شهرستان ماهنشان از نظر کیفی قابل مقایسه با پسته تولیدی استان‌های دیگر است گفت: در تولید پسته در برخی از ارقام محصول تولیدی از نظر کیفی بهتر از پسته سایر استان‌ها نیز هست.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان مطرح کرد: محصولات تولیدی پسته در خود استان به فروش می‌رسد و گاها به استان‌های دیگر نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر