logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۸۳۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس هواشناسی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

بارش باران برای زنجان پیش‌بینی می‌شود

بارش-باران-برای-زنجان-پیش‌بینی-می‌شود
کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: شدت بارش‌ها برای روز جمعه پیش‌بینی شده است که در این مورد هشدار زرد رنگ توسط اداره کل هواشناسی استان زنجان صادر شده است.

حسین سلطانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه هوای استان امروز صاف تا قسمتی ابری است اظهار کرد: وضعیت جوی استان در ساعات بعد از ظهر با افزایش ابر و افزایش سرعت باد به حد نسبتا شدید همراه خواهد بود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این شرایط می‌تواند منجر به خیزش گرد و غبار محلی و کاهش کیفیت هوا شود، بنابراین همشهریان هشدارهای صادره از هواشناسی را جدی بگیرند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه در برخی نقاط بارش پراکنده باران و رعد و برق دور از انتظار نیست افزود: برای امروز بارش‌های پراکنده و وقوع رعد و برق به طور متناوب پیش‌بینی شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه تا دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت افزود: در اثر بارندگی‌های ناشی از فعالیت این سامانه بارشی در استان هشدار زرد رنگ توسط اداره کل هواشناسی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های استان وجود دارد و همشهریان از اتراق و تردد در کنار رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات به سبب وقوع رعد و برق خودداری کنند.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان عنوان کرد: در روزهای آینده نیز همین شرایط کم‌ و بیش ادامه خواهد داشت و طی این مدت رگبار پراکنده باران و رعد و برق و وزش لحظه‌ای باد نسبتا شدید را در برخی مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

سلطانی ابراز کرد: دمای هوا امروز به طور نسبی افزایش خواهد یافت و در روزهای آینده تغییر قابل‌ ملاحظه‌ای نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۴ و ۳۳ درجه، ابهر ۱۷ و ۳۳ درجه،‌ خرمدره ۱۵ و ۳۳ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۴ درجه، قیدار ۱۵ و ۲۹ درجه، سلطانیه ۱۲ و ۳۱ درجه و ماهنشان ۱۹ و ۳۵ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر