logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۷
[ شناسه خبر : ۳۸۳۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان خبر داد:

برگزاری انتخابات با ۱۳ هزار عوامل اجرایی

برگزاری-انتخابات-با-۱۳-هزار-عوامل-اجرایی
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاره به اینکه آمادگی زنجان برای برگزاری انتخابات گفت: انتخابات ریاست جمهوری در استان زنجان با بیش از ۱۳ هزار نفر عوامل اجرایی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» ابوالفضل رفیعی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع در یک هزار و ۴۳۸ نقطه و مکان رای‌گیری انجام خواهد شد گفت: محل استقرار شعب ثابت در همان محل‌هایی خواهد بود که، فرآیند اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام گرفت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه اخذ رای در انتخابات ریاست جمهوری این دوره به صورت تعرفه کاغذی برگزار خواهد شد گفت: در کنار آن دستگاه احراز هویت نیز وجود دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: در قانون انتخابات ریاست جمهوری با اصلاحیه‌ای که انجام شده، واجدین شرایط فقط با دو مدرک هویتی شامل شناسنامه یا کارت ملی می توانند رأی بدهند.

رفیعی با بیان اینکه آموزش عوامل اجرایی انتخابات در سطوح مختلف آغاز شده است افزود: مجریان و دست اندرکاران انتخابات استان و هیأت‌های اجرایی با همکاری هیأت‌های نظارت در تلاش هستند تا انتخاباتی در شان مردم شریف و همیشه در صحنه استان برگزار کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان افزود: بیش از ۱۳ هزار نفر به عنوان دست اندرکاران برگزاری انتخابات در شعب اخذ رای به صورت مستقیم در استان حضور دارند و به غیر از عوامل اجرایی و نظارتی در جهت صحت برگزاری انتخابات، بازرسانی از سوی وزارت کشور و استانداری پیش‌بینی شده است.

رفیعی به ابلاغ ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری به همه دستگاه‌های اجرایی و نظارت بر عدم جانبداری کارمندان دولت در وقت اداری و ممنوعیت استفاده از امکانات دولتی یا عمومی اشاره کرد و گفت: طبق این قانون، انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نمازجمعه و یا‌ هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

براساس برنامه زمان‌بندی ابلاغ شده از سوی ستاد انتخابات کشور روز جمعه هشتم تیرماه امسال انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سراسر ایران اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر