logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۸۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فیلم؛

دربند‌ قاطرچی، طبیعتی بکر در ماهنشان

دربند‌-قاطرچی،-طبیعتی-بکر-در-ماهنشان-
دربند قاطرچی طبیعتی بکر است که در فاصله هفت کیلومتری از ماهنشان و در سه کیلوکتری روستای ساری‌آغل واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» دربند قاطرچی در بخش مرکزی شهرستان ماهنشان است که در سه کیلومتری روستای ساری‌آغل واقع شده و طول این دره که قریب به 15 کیلومتر است از تلاقی رودخانه‌‎های سهند‌سفلی و علیا تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید

بر اساس مطالعات انجام شده این قلعه مربوط به دوران‎‌های دوم و سوم زمین‌شناسی است که در زمان حکومت فرقه اسماعیلیه مورد استفاده مخالفان دولت بوده و آثار تاریخی که در آن مشاهده می‌شود.

فسیل جانوران دریایی از جمله دوکفه‌‎ای‌ها، شقایق، ستاره دریایی از موارد کشف شده در این مکان است.

قلعه دربند قاطرچی از صخره‌هایی با شیب تند در نزدیکی رودخانه قزل‌اوزن و با صخره‌هایی با شیب ملایم در قسمت جنوب ‎غربی تشکیل شده و اغلب سنگ‌های این دره از نوع رسوبی، سنگ خارا، شیب و مارن است که به دلیل چشم‌انداز زیبایی که دارد سالانه مسافران و گردشگران زیادی را جذب این منطقه کرده است.

دربند قاطرچی دارای چشمه‌‎ها و نمادهای طبیعی متعددی است و حیات‌وحش آن عبارت است از حیواناتی چون کل و بز وحشی، خرس، کفتار، روباه معمولی، خرگوش، قوچ، میش وحشی و جوجه تیغی است.

این مکان زیبا و تاریخی انواع پرندگان شامل عقاب طلایی، قلیچ و قرقی دیده می‌شود و این در حالی است که این منطقه از لحاظ پوشش گیاهی هم غنی بوده و می‌توان از انواع آن‌ها به گون، بادامچه، قیچ، زاغزاغان، زالزالک، چوبک، جنگل، شنگ اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر