logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۸۳۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان خبر داد:

شناسایی ۷۷ مسئله پدافندی در استان زنجان

شناسایی-۷۷-مسئله-پدافندی-در-استان-زنجان
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان گفت: ۷۷ مسئله پدافندی در استان زنجان شناسایی شده است که اگر هر کدام از این مسائل اتفاق بیفتد دستگاه مربوطه زمین‌گیر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» سیروس محمدیاری در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان ابهر گفت: فرماندهی پدافند در شهرستان‌ها برعهده فرماندار است و پدافند غیرعامل استانداری زنجان نیز کمک‌کار ستادی است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان تعریفی از پدافند گفت: پدافند آن چیزی است که فرد خراب‌کار، حریف یا دشمن تمام شرایط را بررسی کرده و تعمداً قصد زمین زدن را دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان با بیان اینکه دشمن این کار را در حوزه وظایف تخصصی دستگاه‌ها انجام خواهد داد، گفت: همه دستگاه‌ها باید وظایف خودشان را به درستی انجام دهند و تمام تلاش خود را برای عدم ضربه دشمن به کار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمن می‌تواند در حوزه‌های مختلفی همانند گاز، آب، شبکه بهداشت و دامپزشکی و حوزه‌های دیگر ایجاد اختلال و نارضایتی کند، گفت: بالاترین رده‌ای که در کشور برای حوزه مباحث پدافند غیرعامل است ساختاری است به نام کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور، که اعضای آن چند نفر از مسئولان کشوری و لشگری هستند. از قوه مقننه یک نفر و رئیس کمیسیون امنیت ملی نیز در این کمیته عضویت دارند. 

محمدیاری با تأکید بر اینکه بالاترین کسی که در حوزه پدافند غیرعامل استان تصمیم می‌گیرد، شخص استاندار است، گفت: استاندار رئیس شورای پدافند غیرعامل استان نیز بوده و مدیرکل پدافند غیرعامل نیز وظیفه دارد، دستورالعمل‌هایی که از پدافند غیرعامل کشوری ابلاغ می‌شود را اجرا کند، در استان زنجان ۱۱ کارگروه از کارگروه‌های مختلف در حوزه سلامت، انرژی و حوزه‌های مختلف وجود دارد، که ۵۶ دستگاه تأثیرگذار عضو این کارگروه هستند.

 وی با بیان اینکه از این ۱۱ کارگروه سپاه عضو هشت کارگروه‌ها است، گفت: سپاه هشت تا کرسی دارد که به معنی کار دفاعی نظامی و امنیتی است، وزارت اطلاعات نیز هشت کرسی دارد.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری زنجان تصریح کرد: رده شهرستانی نیز همان ساختار استان را دارد و تمام مسئولیت فرماندهی بر عهده فرماندار است، ۱۷۹ مرکز یا تأسیسات پرمخاطب در استان زنجان وجود دارد که این مراکز اگر خدماتشان تعطیل شود مردم دچار مشکل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در رده کشوری کارهای بسیار مهمی در پدافند غیرعامل انجام شده است، گفت: هدف نهایی و غایی سازمان پدافند غیرعامل کل کشور، تداوم زنجیره خدمت است، باید اینگونه فکر کنیم که هر کاری دشمن بخواهد انجام دهد، زنجیره خدمت تعطیل نمی‌شود، اگر به این نقطه برسیم تقریباً کار خود را انجام داده‌ایم.

محمدیاری با بیان اینکه فرماندار شهرستان باید به طور مرتب گزارشات تکالیف پدافند را از مدیران دستگاه‌های مربوطه بخواهد، افزود: فرمانداری پیگیر اعتباراتی که برای بخش پدافند غیرعامل شهرستانی اختصاص داده شده است باشد.

وی با اشاره به اینکه ۷۷ مسئله پدافندی در استان زنجان شناسایی شده است، گفت: اگر هر کدام از این مسائل اتفاق بیفتد دستگاه مربوطه زمین‌گیر خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر