logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۸۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

اهدا عضو جان ۳ هموطن را نجات داد

اهدا-عضو-جان-۳-هموطن-را-نجات-داد
مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان گفت: مرحومه مریم نجفلو پس از تائید مرگ مغزی با اهدا کبد کلیه‌ها جان سه نفر از هموطنان را نجات داد.

شهریار امام‌وردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه چهارمین مورد اهدا عضو استان امروز با گذشت و ایثار خانواده‌های نجفلو و همسر ایشان به وقوع پیوست اظهار کرد: با اهدا کبد و کلیه‌های مرحومه سه نفر از هموطنان از مرگ حتمی نجات یافتند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مرحومه مریم نجفلو به دلیل سانحه رانندگی به بيمارستان آیت‌الله موسوی انتقال یافته بود افزود: با تلاش و همت کادر درمان و پزشکان موثر واقع نشد و پس از تائید مرگ مغزی توسط تیم درمانی نامبرده با رضایت اولیا جهت اهدا عضو به بيمارستان سینا انتقال داده شدند.

مسئول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان عنوان کرد: مرگ مغزی توسط تیم مجرب پزشکی تشخیص داده می‌شود و پس از تائید نهایی فرد برای اهدا عضو به بیمارستان سینا منتقل می‌شود.

وی گفت: افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند می‌توانند با اهدای اعضای خود حداقل چندین نفر را به زندگی برگردانند و از مرگ حتمی نجات دهند.

امام‌وردی اضافه کرد: ترویج فرهنگ اهدای عضو یک کار حسنه است که می‌تواند به نجات جان بیماران کمک کند، چراکه هر مورد مرگ مغزی یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات می‌دهد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر