logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۳۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان خبر داد:

محصول‌دهی گلخانه فنی و حرفه‌ای ماهنشان

محصول‌دهی-گلخانه-فنی-و-حرفه‌ای-ماهنشان
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان با بیان اینکه گلخانه احداث شده به مرحله محصول‌دهی رسیده است گفت: گلخانه مذکور با متراژی بالغ بر ۱۲۰ متر مربع احداث شده است.

یعقوب قوجاخانلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: گلخانه‌ای که حدود ۱۰ سال پیش در ماهنشان احداث شده به مرحله محصول‌دهی رسیده است و در حال حاضر محصول گوجه و خیار از این گلخانه برداشت می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: این گلخانه با متراژ ۱۲۰ متر مربع در مکان آموزش فنی و حرفه‌ای ماهنشان احداث شده است.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان بیان کرد: این گلخانه برای اجرای تبصره ۷۵ و برای درآمدزایی، اثربخشی و کار‌ آمدی آموزش‌های مهارتی برای مربیان و کار‌آموزان و همچنین جهت اشتغال‌زایی و تولید در زمانی كه كشت محصول در هوای آزاد غير ممكن است ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه گلخانه‌‌ها به دلیل کنترل شرایط محیطی، قابلیت تولید محصولات در هر زمان را دارند افزود:  کاهش مصرف آب، افزایش بازدهی و کیفیت محصولات، کاهش خطر وابستگی به شرایط طبیعی و تأمین نیازهای بازار، به عنوان روشی پیشرفته و سود‌آور در کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قوجاخانلو با توجه بر اینکه کشاورزی و باغداری از آن دسته شغل‌هایی است که شاید به خاطر سختی‌های آن جوان‌ها دیگر کمتر به آن رغبت نشان دهند گفت: شاید این حرفه به نظر خیلی سوددهی نداشته باشد، اما جالب است بدانید اگر راه و روش این کار را بلد باشید، می‌توانید از این شغل در آمد خوبی داشته باشید.

وی ابراز کرد: کشاورزی گلخانه‌ای یکی از روش‌های کشاورزی است که اگر حرفه‌ای عمل کنید، اتفاقا درآمد خوبی هم دارد.

رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای امام خمینی (ره) ماهنشان بیان کرد: دوره آموزش ساخت گلخانه، آشنایی با دوره کشت کار گلخانه‌ای توسط فنی و حرفه ای ماهنشان، دوره آموزش گلخانه، تربیت نیروی ماهر گلخانه از جمله اقداماتی است که فنی و حرفه‌ای در این زمینه می‌تواند انجام دهد. 

وی ابراز کرد: یکی از مهمترین ماموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ماهنشان، آموزش مهارت به افراد جهت ایجاد

توسعه اشتغال پایدار است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر