logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۸۳۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان خبر داد:

صادرات 368 هزار تن گندم به سایر استان‌ها

صادرات-368-هزار-تن-گندم-به-سایر-استان‌ها-
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: 368 هزار و 532 تن گندم معمولی تولید استان زنجان به کارخانجات آردسازی انتقال داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، ولی‌اله زمانی با اشاره به اینکه گندم‌های خریداری شده در فصل خرید سالجاری برای انتقال به سایر استان‌های دیگر انتقال یافته است، اظهار کرد: بیش از 368 هزار تن گندم معمولی در قالب 6 هزار و 451 محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ریلی از طریق سیلوهای ملکی و بخش خصوصی به کارخانجات آردسازی استان و سایر استان‌های مورد نیاز انتقال صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

زمانی با بیان اینکه انتقال گندم معمولی تولید داخل با هدف تامین امنیت غذایی سایر استان‌ها انجام می‌شود، گفت: انتقال بیش 256 هزار و 324 تن گندم در قالب 2 هزار و 463 محموله به استان‌های قزوین، آذربایجان شرقی، گیلان، تهران، البرز، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی اظهار کرد: بیش از 112 هزار و 208 تن گندم در قالب 3 هزار و 988 محموله از طریق حمل و نقل جاده‌ای برای استحصال آرد به کارخانجات آردسازی استان انتقال داده شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم سال‌های 1400 تا 1402 بیش از 734 هزار تن گندم در استان بوده است، افزود: با هماهنگی‌های انجام گرفته با شرکت بازرگانی دولتی ایران، مجوز انتقال گندم مازاد بر نیاز استان به سایر استان‌های کشور تخصیص داده می‌شود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر