logo
امروز : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۱
[ شناسه خبر : ۳۸۳۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با افتتاح خانه هلال شهید شاطری اتفاق افتاد؛

افزایش خانه‌های هلال زنجان به 260 باب

افزایش-خانه‌های-هلال-زنجان-به-260-باب-
با افتتاح خانه هلال گروه جهادی شهید شاطری در زنجان، شمار این خانه‌ها در استان زنجان به 260 باب افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان زنجان، حکمت اله‌هاشمی شامگاه گذشته در جریان راه‌اندازی خانه هلال گروه جهادی شهید شاطری زنجان گفت: افتتاح خانه هلال با توجه به وظایفی که برعهده داریم و اهدافی که در گروه جهادی وجود دارد موجب هم‌افزایی قوی در ارائه خدمات به هموطنان می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه جمعیت هلال‌احمر با ظرفیت مردمی، تجهیزات و امکاناتی که دارد می‌تواند اهداف گروه جهادی را محقق کند، تصریح کرد: یکی از وظایف خانه‌های هلال آگاهی بخشی به هموطنان است و این آگاهی با ارائه آموزش‌ مخاطرات، امداد و نجات و کمک‌های اولیه برای نجات جان انسان‌ها انجام می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه اگر آموزش‌ها را فقط به عنوان یک وظیفه در خانه‌های هلال لحاظ و اعضا را آموزش دهیم رسالت خود را در حوزه آگاهی بخشی و شناخت هموطنان محقق کرده‌ایم، افزود: با این آموزش‌ها در حوادث می‌توانند اقدامات موثر و عملی را انجام داده و هزینه‌های درمانی و خسارت‌های جانی و مالی را کاهش دهند.

هاشمی با بیان اینکه ارزشمندترین مسئله که خداوند متعال بر آن تاکید دارند نجات جان انسان‌ها است و نجات جان یک نفر به منزله نجات جان بشریت است و برای تحقق اهداف باید از این آیه ارزشمند تاسی بگیریم، خاطرنشان ساخت: جمعیت هلال‌احمر آموزش‌های فراتری را در مناطق کم‌برخوردار ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در خانه‌های هلال وظایف جمعیت هلال‌احمر را در حوزه درمان، توانبخشی، آموزشی و حمایتی محقق می‌کنیم، یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر در خانه‌های هلال از بین اقشاری که تحت پوشش گروه جهادی شهید شاطری هستند جوانان را آموزش و سازماندهی داده تا در اهداف هلال‌احمر از توانمندی آنها استفاده شود و همچنین در این خصوص کارآفرینی نیز انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با اشاره به اینکه از این طریق می‌توانیم در تمامی حوزه‌ها خدمات بهتری به جامعه هدف ارائه دهیم، تصریح کرد: پیگیراین هستیم که بتوانیم تعداد زیادی از جامعه هدف را تحت پوشش خدمات جمعیت هلال‌احمر از قبیل خدمات آموزشی، درمانی، معیشتی و سایر مواردی که جزو وظایف ذاتی و حقوق عامه است و با توجه به این که شعار هلال‌احمر مهربانی و بشردوستی است،‌ قرار دهیم.

هاشمی خاطرنشان ساخت: در هلال‌احمر هر زمانی که بخواهید بواسطه مسئولیت و امکاناتی که داریم بخشی از نیازهای  گروه جهادی شهید شاطری را محقق می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پس از تلاش و پیگیری‌های مستمر اتفاقات بسیار خوبی در مولدسازی و ساخت و تجهیز پایگاه‌ها اتفاق افتاده است، عنوان کرد: در شهرستان خدابنده مجوز مولدسازی بعد از پیگیری‌های زیاد اخذ شد و این مولدسازی موجب بوجود آمدن درآمد پایدار می‌شود.

گفتنی است در پایان این مراسم تیم گروه جهادی شهید شاطری از پروژه عمرانی پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در دست ساخت در آزادراه زنجان- تبریز بازدید کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر