logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۸۳۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان زنجان مطرح کرد:

افتتاح مرکز مشاوره ازدواج در زنجان

افتتاح-مرکز-مشاوره-ازدواج-در-زنجان-
معاون امور جوانان اداره کل ورزش وجوانان استان زنجان با بیان اینکه مشاوره براي همه آحاد جامعه به خصوص زوج‌های جوان می‌تواند شروع يك زندگي موفق باشد، گفت: سه جلسه مشاوره رایگان برای زوج‌های جوان پیش‌بینی شده است.

حمیدرضا اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه هفته ازدواج آغاز شده و مراکز مشاوره آماده ارائه خدمات به زوج‌ها هستند، گفت: بازدیدی که از مراکز مشاوره صورت گرفت نگرش و نگاه مردم نسبت به سنوات گذشته بسیار تغییر کرده است.  

بیشتر بخوانید

وی افزود: افراد برای حل مشکلات، گفتگو و طرح مواردی که با آن مواجه هستند احساس نیاز داشته تا بتوانند از فردی که در این رشته حاذق و آگاه است کمک گرفته تا رفته رفته این تنش‌ و آسیب‌ها کاهش یابد.  

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حمایت‌هایی  که از جوان‌ها در حوزه ازدواج می‌شود ابراز کرد: طبق تفاهم نامه‌ای که با مراکز مشاوره داریم سه جلسه مشاوره رایگان پیش‌بینی شده است، این زوجین به مراکز مراجعه کرده و جلسات به صورت رایگان توسط مشاورین ارائه می‌شود.  

وی ادامه داد: این افراد اگر احساس نیاز به تمدید مجدد داشتند ادامه جلسات را با تخفیفات ویژه ادامه می‌دهند و ممکن است پنج یا هفت جلسه نیز ادامه داشته باشد.  

اسماعیلی عنوان کرد: در خصوص مراکز مشاوره در سال گذشته 11 مرکز در سطح استان فعال بود که سالجاری به 18 مرکز رسیده است و سه مرکز دیگر نیز در آستانه افتتاح است که بالغ بر 21 مرکز خواهد بود تا بتوانند ارائه خدمات کنند.  

وی با اشاره به اینکه عمده مباحثی که در مراکز مشاوره اتفاق می‌افتد مشاوره قبل و بعد ازدواج است، افزود: اگر این آموزش‌ها و مشاوره‌ها بیشتر صورت گیرد سطح آگاهی و دانش جامعه افزایش پیدا کرده و انتخابی آگاهانه خواهد بود.  

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان تصریح کرد: گستردگی مراکز مشاوره در سطح استان به این شکل است که در ابهر چهار مرکز، خدابنده یک مرکز و سایر شهرستان‌ها ( ماهنشان، طارم، خرمدره) در حال حاضر مراکزی فعال نبوده ولی با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم در این مناطق مراکز مشاوره افتتاح شود.  

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره جدید ادامه داد: متقاضیان مراكز مشاوره ازدواج باید متاهل و فارغ‌التحصیل این رشته بوده و عضو نظام روانشناسی باشند و فضا و مجموعه‌ای که دارند متناسب با استاندارد‌هایی باشد که تعریف شده است.   

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر