logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۸۳۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های زنجان نیازمند اعتبار است

رفع-نقاط-حادثه‌خیز-جاده‌های-زنجان-نیازمند-اعتبار-است-
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برای برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز استان بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: امسال پنج نقطه حادثه‌خیز ساماندهی می‌شود.

هادی نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه سال گذشته نقاط پر تصادف و حادثه‌خیز در استان شناسایی و توسط راهداری زنجان مشکلات مربوطه حل شد و به بهره‌برداری رسید اظهار کرد: برنامه‌هایی که برای سالجاری در نظر گرفته شده شامل پنج پروژه بوده، دو پروژه درباره نقاط حادثه‌خیز است. یکی از آن‌‌ها تا پایان شهریور و دیگری تا پایان آبان ماه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه سه پروژه دیگر در این رابطه نیز در حال بررسی است تا نقاط حادثه‌خیز در استان بر طرف شود و سال آینده به نتیجه برسد، افزود: محور زنجان به تاکستان، تقاطع نصیرآباد، کمربندی ابهر به خرمدره و نورین به سمت تاکستان از جمله پروژه‌هایی است که برای اجرای آن‌ها اعتبار در نظر گرفته شده است. 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه برای برطرف شدن نقاط حادثه‌خیز استان بیش از 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، عنوان کرد: پروژه‌هایی با مبالغ کمتر پیگیری می‌شود تا سریع‌تر، به نتیجه برسد. با این حال تمام تلاش بر این است که ایمن‌سازی در مسیر تردد مهیا شود و رانندگان مشکلی در این موارد نداشته باشند.

نظری با اشاره به اینکه مناطقی از استان که دارای نقاط حادثه‌خیز است در گام اول باید شناسایی و نقطه‌گذاری شود افزود: سال گذشته هفت نقطه حادثه خیز در کل استان شناسایی شده بود که طبق آئین‌نامه مشکلات مربوطه به نقاط حادثه‌خیز ترتیب اثر داده شد.

وی گفت: در شهرستان طارم نیز سه نقطه توسط راهداری استان زنجان به عنوان نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده است که در حال بررسی طرح مذکور هستیم تا تائید نهایی شده و این نقاط ایمن شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت مهم و اساسی راهداری است که این امر در کاهش تصادفات نقش مهم دارد، ابراز کرد: در تلاش هستیم با ایمن‌سازی و آشکار سازی مسیرهای حادثه‌خیز بتوانیم تاثیر مثبت در کاهش تصادفات جاده‌ای داشته باشیم. 

وی تاکید کرد: امیدواریم با تامین اعتبارات لازم بتوانیم نقاط حادثه‌خیز شناسایی شده را در سطح استان پوشش دهیم. 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر