logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۸۳۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهنشان خبر داد:

جمع‌آوری ۲۰ میلیارد ریال زکات در ماهنشان

جمع‌آوری-۲۰-میلیارد-ریال-زکات-در-ماهنشان
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهنشان با بیان اینکه ۲۰ میلیارد ریال زکات در ماهنشان جمع‌‌آوری شده است گفت: مبالغ جمع‌آوری شده در بحث زکات در زمینه توانمندسازی مددجویان هزینه می‌شود.

معصومه ملکی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: اقدامات خوبی در راستای ترویج و احیای پرداخت زکات در این شهرستان انجام می‌شود و کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات شهرستان و متولی ساماندهی، جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به جمع‌‎‎آوری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در سال گذشته در شهرستان ماهنشان افزود: مبالغ جمع‌آوری شده در بحث زکات در زمینه توانمندسازی مددجویان هزینه شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهنشان اظهار کرد: ۹۵ درصد زکات جمع‌آوری شده در بحث محرومین و پنج درصد آن در پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

وی همچنین به بحث سیاست‌های تشویقی زکات اشاره کرد و گفت: یکی از این سیاست‌های اجرایی، هزینه‌کرد زکات در همان محل پرداختی است.

ملکی افزود: با برگزاری جشنواره‌های شهرستانی زکات، می‌توان گام‌های موثری در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات برداشته شود و نیازمندان از آن بهره‌مند شوند.

وی همچنین با تقدیر از رهنمودها، تلاش‌ها و پیگیری‌های امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس شورای زکات و همچنین تلاش‌های مبلغان زکات در شهرستان ماهنشان گفت: انتظار می‌رود اهمیت زکات در جامعه بیش از پیش تبیین شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهنشان ادامه داد: انتظار می‌رود زکات مستحبی نیز در کنار زکات واجب مورد توجه قرار گیرد چراکه احیای زکات و فرهنگ‌سازی در این خصوص، زمینه‌های ایجاد فقر در جامعه را از بین خواهد برد.

وی با یادآوری تاکیدات قرآن کریم بر احیای زکات در جامعه خاطرنشان کرد: بر اساس آموزه‌های دینی اگر زکات از انسان پذیرفته نشود نماز نیز پذیرفته نخواهد شد.

ملکی بیان کرد: کمک به درمان، کمک هزینه تحصیل، آزادی زندانیان جرایم غیر‌ عمد، تهیه جهیزیه، کمک به ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه از جمله مواردی که زکات در آن هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر