logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۳۸۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان:

تلاش محیط زیست صیانت از طبیعت است

تلاش-محیط-زیست-صیانت-از-طبیعت-است-
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان با بیان اینکه محیط زیست به دنبال صیانت از طبیعت و افزایش گردشگری است، گفت: از جمله وظایف محیط‌ زیست در حوزه گردشگری مردمی‌سازی محیط‌ زیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» محمدرضا یافتیان در نشست خبری با خبرنگاران که در پناهگاه حیات‌وحش انگوران برگزار شد، با بیان اینکه این منطقه در مجموع ۱۲۲ هزار هکتار وسعت دارد اظهار کرد: این مکان بهترین زیستگاه‌های قوچ و میش نژاد ارمنی است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: این منطقه به دلیل داشتن طبیعت زیبا و بکر این قابلیت را داشته که به یک زيست کُره تبدیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان عنوان کرد: این منطقه به دلیل داشتن تنوع زیستی بالا زيستگاه مناسبی برای حیوانات حیات وحش است.

یافتیان ابراز کرد: این مکان به دلیل داشتن زمستان سرد از آبگرمکن‌های خورشیدی استفاده می‌کنند و محیط‌بانان در این منطقه فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهند و شاهد افزایش گونه‌های تعداد گونه جانوری در این منطقه هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد آهوان ۱۱ تا ۱۳ درصد رشد داشته و تعداد قوچ‌ها به هزار و ۳۳۷ راس و تعداد کل و بز به ۹۲۱ راس افزایش یافته است. 

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان زنجان گفت: محیط زیست به دنبال صیانت از طبیعت و افزایش گردشگری است، از جمله وظایف محیط‌ زیست در حوزه گردشگری مردمی‌سازی محیط‌ زیست از طریق حضور گردشگران و معرفی مناطق مختلف برای افراد علاقمند به طبیعت است.

وی گفت: محیط زیست انسانی از لحاظ کنترل صنایع استان زنجان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر