logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۳۸۳۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان خبر داد:

تامین داروهای بیماران خاص توسط هلال احمر

تامین-داروهای-بیماران-خاص-توسط-هلال-احمر-
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل سبد داروهای خاص جهت ارائه به بیماران در داروخانه هلال‌احمر هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حکمت‌اله هاشمی امروز در نشست مشترک با مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه اظهار داشت: مهرانه مورد اعتماد همه آحاد مردم جامعه بوده در سطح  کشور نام نیک این مرکز خیریه زبان زد مردم بوده که این مهم افتخار استان و مردم زنجان است.  

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه هلال‌‌احمر زنجان بعد از ۲۰ سال مجوز داروهای خاص و شیمی درمانی را اخذ کردیم، افزود: به لحاظ مدیریتی و اقتصادی مقرون به صرفه نبود و جنبه اقتصادی این مسئله از اولویت‌های پایانی است اما هدف ما انسانی بوده و حمایت از سلامت انسان‌ها از رسالت‌های مهم هلال‌احمر به شمار می‌رود و جزو اولویت‌ها و اهداف اصلی اساسنامه است و بر همین اساس اعتبار اجتماعی و مردمی داریم.  

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: معاونت‌ها شبانه‌روزی در حال برنامه‌ریزی برای تکمیل سبد داروهای خاص جهت ارائه به بیماران هستیم.  

هاشمی ادامه داد: این اقدام را در حالی آغاز کردیم که حساب در گردش داروخانه هلال‌احمر زنجان بسیار ناچیز بود، در مدت کوتاه اتفاقات خوبی می‌افتد و نیت این بود تا بخشی از سهم هزینه دارویی سهم بیمارانی که مشکل مالی دارند را حمایت و پرداخت کنیم که دیگر داروخانه‌ها نمی‌توانند سهم بیمار را حمایت کنند که در این خصوص قدمی از سایر داروخانه‌های استان جلوتر هستیم.  

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: 10 میلیارد ارزش ریالی داروخانه هلال‌احمر افزایش خواهد یافت که در این خصوص برنامه‌ریزی‌ها انجام شده و در تلاش برای تحقق آن هستیم.  

هاشمی ادامه داد: در موضوع پیگشیری جمعیت هلال‌احمر برنامه دارد که در استان این ادبیات رو انجام می‌دهیم تا بتوانیم جان یک نفر را نجات دهیم‌ و این طرح در بسیاری از ارگان‌ها قابل قابل اجراست چرا که با سلامت انسان‌ها سروکار داریم.  

وی افزود: می‌توانیم با استفاده از ظرفیت 28 هزار جوان با خانواده‌های آنها ارتباط برقرار کنیم و مسئله مهم در پیشگیری و کاهش سرطان‌ها را از طریق این پتانسیل محقق کنیم.  

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال‌احمر از طریق پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای در سلامت انسان نقش دارد و این ظرفیت را داریم که به تعداد پایگاه‌ها جاده‌ای اضافه کنیم تا سرعت عمل در امدادرسانی افزایش یافته و حمایت از سلامت انسان محقق می‌شود.  

هاشمی ادامه داد: با این اقدام نسبت به کوتاه کردن فرایند درمان کمک می‌کنیم و این مهم نیازمند زیرساخت است، در این فرایند سهم هلال‌احمر 70 درصد و سهم ارگان‌ها و نهادهای خیرین 30 درصد است.  

وی اظهار داشت: انتظار داریم خیرین در ساخت و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات به جمعیت هلال‌احمر کمک کنند و از طریق همین پایگاه‌ها می‌توانیم در جاده‌ها راننده‌هایی که دچار خستگی شدند با رفع خواب آلودگی و خستگی در پایگاه‌ها عمل پیشگیری را انجام دهیم و این یک نمونه پیشگیری از حادثه بوده پس پایگاه‌ها علاوه بر اینکه در وقوع حادثه از سلامت انسان حمایت می‌کنند منجر به پیشگیری از حادثه نیز می‌شوند.  

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تاکید بر اینکه نجات جان انسانی به منزله نجات جان بشریت است، گفت: انتظار داریم که در این حوزه دست جمعیت هلال‌احمر توسط خیرین گرفته شود به حتم اعتماد مردم را با آمار و عملکرد منجر به کاهش تلفات ارائه خواهیم داد تا به مولفه‌های اصلی جمعیت که حمایت از انسان‌هاست، برسیم.  

هاشمی ادامه داد: آموزش کمک‌های اولیه جزو رسالت‌های مهم هلال‌احمر بوده و با بهره‌‌گیری از همین آموزش‌ها می‌توانیم در کاهش هزینه‌های درمانی ایفای نقش کنیم.   

هلال احمر را به خیرین معرفی می‌کنیم  

اصغر وثوق، مدیر عامل انجمن خیریه مهرانه گفت: در این انجمن به  دنبال انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی هستیم تا به این نتیجه برسیم که چه عاملی منجر ابتلای افراد به  سرطان می‌شود و بعد از این مرحله به پیگشیری می‌رسیم و سپس روند درمان انجام می‌شود.  

وی اظهار داشت: مهرانه آماده ارائه نکات آموزشی برای پیگشیری از بیماری سرطان به اعضای جوانان و داوطلبان هلال احمر استان زنجان است.  

وثوق ادامه داد: سعی می‌کنیم خیرینی که به این انجمن مراجعه می‌کنند هلال‌احمر را معرفی کنیم تا در تحقق اهداف با این جمعیت مشارکت داشته باشند.  

گفتنی است، دیدار مدیر عامل، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی و داوطلبان هلال‌احمر استان زنجان با مدیر عامل و کارکنان انجمن خیریه مهرانه در خصوص تعامل بیشتر در جهت حمایت از سلامت انسان‌ها و انجام و مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه نیز عضو داوطلب جمعیت هلال‌احمر این استان شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر