logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۸۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با روز عید قربان انجام می‌شود؛

ارائه خدمات رایگان توسط کشتارگاه‌های زنجان

ارائه-خدمات-رایگان-توسط-کشتارگاه‌های-زنجان
همزمان با روز عید قربان کشتارگاه‌های زنجان خدمات نظارت بهداشتی و شرعی برذبح دام‌ها را به صورت رایگان برای مردم ارائه می‌دهند.

محمدباقر حاج‌کاظمی امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با اشاره به تدابیر انجام شده برای عید قربان اظهار کرد: تدابیر لازم برای عید قربان در سطح استان زنجان انجام شده است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه هماهنگی بین دستگاهی با فرمانداری ها، دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد و شهرداری را انجام شده است ادامه داد: اکیپ‌های دامپزشکی برای عید قربان آماده هستند و در این راستا 26 اکیپ ثابت و سیار در حالت آماده باش قرار می‌گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ذبح دام‌ها با رعایت بهداشتی و شرعی توسط این اکیپ‌ها انجام می‌شود عنوان کرد: میادین دام نیز برای ارائه خدمات به مردم آمادگی لازم را دارند و بازرسان دامپزشکی در میادین حضور خواهند داشت و مردم را در خرید دام سالم همراهی می‎کنند.

وی با تاکید براینکه کشتارگاه‌های زنجان نیز برای روز عید قربان آمادگی لازم را دارند خاطر نشان کرد: ناظر بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های استان زنجان حضور داشته و ذبح دام در ایام عید در کشتارگاه‌ها برای مردم به صورت رایگان انجام می‌شود.

حاج‌کاظمی در ادامه با اشاره به مردم در هنگام خرید دام به توصیه‌های دامپزشکان توجه داشته باشند افزود: شهروندان حتما دقت داشته باشند که دام خریداری شده از لحاظ ظاهری سالم بوده از لحاظ ظاهری علائمی از بیماری را نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه توصیه می‌شود مردم برای ذبح دام از وجود کشتارگاه‌ها ی موجود استفاده کنند تا علاوه بر حفظ کیفیت گوشت استحصالی، دچار مشکلات بهداشتی  نیزنشوند ادامه داد: یکی از کشتارگاه‌های استان در مسیر زنجان- سلطانیه  و دیگر ی در جاده بین ابهر و خرمدره واقع بوده که در روز عید قربان به منظور ارائه خدمات به مردم در حالت آماده باش قرار دارند.

مدیر کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه مردم زنجان، ابهر، خرمدره، سلطانیه، هیدج، صائین‌قلعه می‌توانند برای ذبح،  دام خود به این کشتارگاه منتقل کنند تصریح کرد: علاوه بر آن اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی نیز در روز عید قربان در حالت آماده باش هستند و مردم می‌توانند به منظور اطمینان از سالم بودن دام به این اکیپ‌ها مراجعه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه این امکان هم وجود دارد که با درخواست مردم، اکیپ‌های سیار دامپزشکی  به منازل شهروندان  اعزام شده و نسبت به ارائه خدمات و اطمینان بخشی از سلامت گوشت استحصالی اقدام نمایند عنوان کرد: همه این خدمات به صورت رایگان برای مردم ارائه خواهد شد.

حاج‌کاظمی توصیه کرد: به منظور سالم‌سازی گوشت باید پس از ذبح دام، لاشه  و امعاء احشاء از جمله جگر به مدت ۲۴ ساعت، در دمای یک تا ۴ درجه سانتی‌گراد یخچال نگهداری شود چراکه این امر سبب می‌شود تا فعل و انفعالاتی در داخل گوشت انجام گیرد که سبب از بین رفتن بسیاری از عوامل بیماری‌زا شود.

وی تاکید کرد: هنگام تکه کردن و شستشوی گوشت حتما از دستکش استفاده نموده و از مصرف گوشت، جگر، قلوه و دل به صورت خام و نیم پز (یعنی کبابی) اکیداً خوددای شود. چراکه در حالت نیم‌پز و یا کبابی میکروب در عمق گوشت سالم و عفونت‌زا باقی می‌ماند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر