logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۸۳۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان:

تلاوت تدبری در هیئات زنجان اجرا می‌‎شود

تلاوت-تدبری-در-هیئات-زنجان-اجرا-می‌‎شود-
سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه تلاوت تدبری مورد حمایت سازمان دارالقرآن و اداره قرآنی است، گفت: تیم‌های دو نفره با حضور یک قاری و یک روحانی تشکیل می‌شود و در هیأت‌های شاخص حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان؛ حجت‌الاسلام حمید حسنی در نشست با روحانیون مستقر در آستانه دهه ولایت اظهار کرد: ماه رمضان طرح «زندگی با آیه‌ها» در شبکه‌های صدا و سیما، فضای مجازی و منبر‌ها و به شکل محتوایی کار شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه زندگی با آیه‌ها یک طرح سه ساله است، عنوان‌کرد: در این طرح قرار است بخش قابل توجهی از جامعه با آیه‌های محوری و مورد نیاز در زندگی آشنا شوند و در ماه رمضان هر روز یک آیه مطرح شد.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه وهله اول بحث آشنایی و تدبر در قرآن مورد توجه قرار گرفت، خاطر نشان‌ کرد: در وهله بعد حفظ آیات مطرح است.

وی از ادامه طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم خبر داد و گفت: این کار یک خط محوری و محتوایی دارد و برای ۱۰ شب یک آیه اصلی در نظر گرفته‌ شده و ۹ آیه ذیل آن قرار می‌گیرد.

حسنی با بیان اینکه ما در مقاومت و مقابله با غرب هستیم، ابراز کرد: باید این باور را در جامعه نهادینه کنیم که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن بوده و مقاومت است که ما را به پیشرفت می‌رساند.

وی با اشاره به اینکه برای ماه محرم اقداماتی از قبیل تولید محتوای منبر و کار با کودک و نوجوان در حال انجام است، تصریح کرد: نقطه ثقل ماه محرم هیأت‌های مذهبی است که باید روی این ۱۰ آیه کار شود.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: تلاوت تدبری مورد حمایت سازمان دارالقرآن و اداره قرآنی قرار می‌گیرد و تیم‌های دو نفره با حضور یک قاری و یک روحانی تشکیل می‌شود و در هیأت‌های شاخص حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: در هیأت ماه محرم شروع مراسم با تلاوت تدبری خواهد بود که یک قاری آیات را تلاوت می‌کند و یک روحانی دقایقی راجع به آیات توضیحاتی و تفسیری ارائه می‌دهد.

حسنی یادآور شد: یک برنامه‌ای با عنوان محفل آغاز شده و مورد استقبال جامعه قرار گرفته است و نفراتی که می‌توانند در این برنامه حضور یابند شناسایی و معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر