logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۸۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئيس اداره حفاظت منابع طبیعی زنجان در گفتگو با موج‌رسا خبر داد:

بهره‌مندی ۱۷ روستا از خدمات آبگرمکن خورشیدی

بهره‌مندی-۱۷-روستا-از-خدمات-آبگرمکن-خورشیدی-
رئيس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: برای روستاهای دور افتاده از آبگرمکن خورشیدی استفاده می‌شود و ۱۷ روستای استان از این خدمات بهره‌مند شدند.

مهدی آرمیون در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» اظهار داشت: آبگرمکن‌های خورشیدی در روستاهایی که از چوب و بوته به عنوان منابع سوختی استفاده می‌کنند و امکان ارائه خدمات گازرسانی به این مناطق وجود ندارد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در گام اول روستاهای هدف شناسايی و آمار خانوارهای آن در نظر گرفته می‌شود، گفت: ارائه خدمات آبگرمکن‌های خورشيدی در مناطقی چون شهرستان طارم، ماهنشان و سلطانیه صورت گرفته است. افرادی که در این مناطق (مخصوصا در فصل زمستان) ساکن هستند به ترتیب اولویت‌بندی به آن‌ها آبگرمکن‌های خورشيدی ارائه می‌شود.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان عنوان کرد: تاکنون ۱۷ روستا اعم از روستاهای شهرستان طارم، سلطانیه و ماهنشان از خدمات آبگرمکن خورشیدی بهره‌مند شدند.

آرمیون گفت: از سال ۹۶ تاکنون تعداد ۴۰۰ آبگرمکن خورشیدی در روستاها توزيع شده است و سالجاری نیز با تأمین اعتبارات لازم دو روستا در دستور کار است تا از خدمات آبگرمکن خورشیدی بهره‌مند شوند.

وی ابراز کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای تامین آبگرمکن خورشیدی برای روستاهای که در دور دست قرار دارند و امکان ارائه خدمات گازرسانی به آن‌ها وجود ندارد یک میلیارد تومان اعتبار است.

رئیس اداره حفاظت و حمایت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان اضافه کرد: هدف اصلی از ارائه آبگرمکن‌های خورشیدی عدم استفاده از هیزوم و بوته‌ها در مناطق دور دست است.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲ ]
اطلاعات و سوژهاتون واقعاعالیه
فرم ارسال نظر