logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۸۳۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور استان زنجان مطرح کرد:

کاربرد نتایج پایان‌نامه‌ها در صنعت

کاربرد-نتایج-پایان‌نامه‌ها-در-صنعت
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور استان زنجان با بیان اینکه پایان‌نامه‌ها با راهنمایی اساتید مجرب در حال اجرا هستند گفت: نتایج برخی از پایان‌نامه‌ها در صنعت به صورت کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هرمز رحمتان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»، گفت: در مقطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم پایه ریاضیات، زمین شناسی و شیمی و در مقطع دکتری در دانشگاه پیام نور جذب دانشجو وجود دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: رشته‌های دیگر مقطع ارشد رشته علوم انسانی، ادبیات و حقوق است که سالانه دارای جذب دانشجو بوده در حال حاضر سه دانشجو در مقطع دکتری در حال فعالیت هستند.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور استان زنجان با اشاره به بخشی از عناوین سه رساله دکتری که در دانشگاه پیام نور مرکز زنجان توسط دانشجویان دکتری شیمی آلی اجرا می‌شود، عنوان کرد: پایان‌نامه‌ها با راهنمایی اساتید مجرب در حال اجرا هستند و در صنعت کاربرد پر اهمیتی دارند.

وی ادامه داد: موضوعات پایان‌نامه‌ها شامل، سنتز سبز مشتقات هتروسیکل با کمپلکس‌های فلزات واسطه با کاربرد در صنعت دارو، سنتز و شناسایی کمپلکس‌های جدید از قلع (lv) با کاربردی در تهیه دیودهای نورگسیل، کمپلکس جدید نوری از قلع (lv) با لیگاند مناسب، سنتز ساختار نوری است.

رحتمان ابراز کرد: دانشجویان دیگری هم وجود دارند که پایان نامه‌ آن‌ها در صنعت دارو کاربرد مهمی داشت و پیگیر تجاری‌سازی آن بودند که امیدواریم به نتایج خوبی برسند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های دیگری نیز توسط هیأت علمی دانشگاه و وزارت دفاع در حوزه صنعت اجرا شد، گفت: هیأت علمی که دانشگاه‌های استان زنجان دارد به نسبت سایر استان‌ها رشد افزایشی داشته و جزو استان‌های پیشرو است.

معاون آموزش و پژوهش دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار داشت: از زمانی که شعار سال حمایت از طرح‌های دانش بنیان و صنعتی شد امتیاز ویژه‌ای برای ارتقا اعضا هیأت علمی تعریف کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر