logo
امروز : دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۱
[ شناسه خبر : ۳۸۳۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان مطرح کرد:

جمع‌آوری ۱۷ میلیارد تومان زکات در زنجان

جمع‌آوری-۱۷-میلیارد-تومان-زکات-در-زنجان
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌‎‎آوری 60 میلیارد تومان در سال گذشته گفت: از این رقم 17 میلیارد تومان در قالب زکات واجب جمع‌آوری شد که شامل 27 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان؛ روح‌اله صالحی در جلسه شورای زکات انگوران گفت: استان زنجان یکی از استان‌های پیشرو در خصوص ترویج فرهنگ پرداخت زکات در کشور است.

بیشتر بخوانید

 وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای ترویج و احیای پرداخت زکات در استان زنجان انجام می‌شود، افزود: دبیرخانه شورای زکات استان زنجان در اداره‌ کل کمیته امداد واقع بوده و متولی ساماندهی، جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات است.

 مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به جمع‌‎‎آوری 60 میلیارد تومان در سال گذشته گفت: از این رقم 17 میلیارد تومان در قالب زکات واجب که شامل 27 درصد از کل زکات جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از زکات جمع‌آوری شده به صورت غیر رسمی در بخش‌های دیگر و به صورت مستقیم از سوی مودیان پرداخت شده است، افزود: این بخش از زکات به لحاظ آماری قابلیت احصا ندارد.

صالحی همچنین به بحث سیاست‌های تشویقی زکات نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این سیاست‌های اجرایی هزینه‌کرد زکات در همان محل پرداختی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره استانی زکات در سال گذشته افزود: برگزاری این جشنواره در سال گذشته آثار و برکات فراوانی برای استان داشت که امیدوار هستیم با برگزاری جشنواره‌های شهرستانی نیز گام‌های مؤثری در زمینه ترویج فرهنگ پرداخت زکات برداشته شود و نیازمندان از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به بحث اطلاع‌رسانی در حوزه زکات نیز تاکید کرد و گفت: برای مثال یکی از خدمات مهم در بخش زکات ارائه 78 هزار خدمت بوده است که در حوزه محرومیت‌زدایی اقدام شد‌.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر