logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۸۲۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

خروج گندم از زنجان ممنوع است

خروج-گندم-از-زنجان-ممنوع-است
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: خروج گندم از استان زنجان در هر شرایطی ممنوع بوده و خروج با مجوز رسمی اداره غله و با اخذ نظر از معاونت امور اقتصادی استانداری و هماهنگی و اعلام مشخصات کامیون ‌های حمل بار به نیروی انتظامی مجاز است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» حسن مولایی در جلسه خرید تظمینی گندم در فرمانداری ابهر گفت: میزان بارش آبی در ابهر از ابتدای فصل آبی تاکنون به ۲۶۶ میلی‌متر رسیده است که نسبت به بلندمدت که ۲۹۴ میلی‌متر بوده که حدود ۲۸ میلی‌متر کاهش بارندگی وجود دارد، که نسبت که سال گذشته ۲۷ میلی‌متر افزایش دارد. سال گذشته میزان بارندگی حدود ۲۳۸ میلی‌متر بود که امسال وضعیت بهتر است .

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه پراکنش بارندگی امسال در نقاط مختلف شهرستان خوب بوده است، گفت: به طوری که در سال گذشته در روستاهای شرقی شهرستان، اراضی گندمی داشتیم که غیرقابل برداشت اعلام شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: در سال‌جاری در همه مزارع گندم قابل برداشت است و با همت کشاورزان بیش از ۴۲ هزار هکتار از اراضی دیم گندم کشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم که عملکرد گندم در اراضی بین یک تا ۱.۲ تن باشد که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلویی را در هر هکتار خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه گندم آبی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت رفته است، گفت: میزان عملکرد تولید گندم آبی نیز بیش از پنج تن در هکتار خواهد بود.

مولایی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که بیش از ۵۵ هزار تن گندم از اراضی شهرستان ابهر برداشت شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود در مراکز دولتی خرید تضمینی بیش از ۳۰ هزار تن باشد.

وی تصریح کرد: با کمک همکاران جهاد کشاورزی و همت کشاورزان، امسال مبارزه با آفت مهم سن گندم در مزارع هم خوب بوده و تا به الان در ۱۶ هزار هکتار در خصوص آفت سن مادر و مبارزه با علف‌های هرز در بیش از ۳ هزار هکتار انجام شده است.

وی با اشاره به ناوگان‌های برداشت گندم، گفت: بیش از ۶۰ دستگاه کمباین بومی و به همین تعداد هم کمباین مهاجر در شهرستان وجود دارد، گفت: در بحث برداشت گندم چهار اکیپ فعالیت خواهند داشت، سه اکیپ در مراکز حومه، هیدج و صائین‌قلعه و یک اکیپ برداشت در ستاد شهرستان است که به امورات برداشت نظارت می‌کنند.

مولایی با اشاره به خرید محموله‌های گندم خرد، گفت: هر ساله محموله‌های زیر پنج تن توسط شرکت تعاونی های هیدج، صائین‌قلعه و وحدت دولت آباد و بالای پنج تن توسط شرکت زرین پیمان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات جهت جلوگیری از قاچاق گندم و اطمینان از تأمین گندم مورد نیاز استان بگیرد، گفت: خروج گندم از استان در هر شرایطی ممنوع بوده و خروج با مجوز رسمی اداره غله و خدمات بازرگانی و با اخذ نظر از معاونت امور اقتصادی استانداری و هماهنگی و اعلام مشخصات کامیون‌های حمل بار به نیروی انتظامی مجاز است که باید توسط ارگان‌های مربوطه کنترل و نظارت شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر