logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۳
[ شناسه خبر : ۳۸۲۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

ایمان انسان در سایه ازدواج کامل می‌شود

ایمان-انسان-در-سایه-ازدواج-کامل-می‌شود
امام جمعه ماهنشان با بیان اینکه ایمان انسان در سایه ازدواج کامل می‌شود گفت: ازدواج سبب می‌شود انسان آلوده به وسوسه‌ها، ناپاکی‌ها نشود و از همه آنان محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» گفت: ایمان انسان در سایه ازدواج کامل می‌شود و ازدواج سبب می‌شود انسان آلوده به وسوسه‌ها، ناپاکی‌ها نشود و از همه آنان محفوظ بماند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: در جامعه امروزی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مسائل ازدواج است که در سال‌ ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۸۹ مسئله ازدواج شاهد کاهش ۴۰ درصدی بوده است.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: آدام و رسوم، مهریه‌های سنگین و شرط‌هایی که برای ازدواج گذاشته می‌شود، تجمل‌گرایی و رواج سنت‌های نادرست است که ازدواج‌ها را به تاخیر می‌اندازد.

وی بیان کرد: علاوه بر موارد اقتصادی، موانع فرهنگی نیز تاثیر قابل توجهی در ازدواج دارد که مانع از ازدواج جوانان می‌شود.

علی‌اکبری ابراز کرد: از دیگر موانع کم‌کاری در گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی و گرفتن روح تقدس از ازدواج است.

وی ادامه داد: در اسلام هیچ بنیادی محبوب‌تر از خانواده نیست و هدف از تشکیل خانواده در اسلام، رسیدن به آرامش روحی و روانی است.

امام جمعه ماهنشان گفت: بر اساس آیات قرآن خانواده کانون محبت و رحمت است و هر قدر این مودت و رحمت بیشتر باشد خانواده مستحکم‌تر است.

وی بیان کرد: یکی از خطراتی که امروزه نسل بشر را تهدید می‌کند، تنزل دادن اهمیت تشکیل خانواده و جایگاه همسر است.

علی‌اکبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ اساس ازدواج در اسلام بر سادگی است.

وی ادامه داد: با توجه به ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) که بر سادگی استوار شده بود و از مهم‌ترین ویژگی‌های این ازدواج بود، فرهنگ ازدواج می‌تواند الگو و راهگشای ازدواج‌های امروزی قرار بگیرد و در شرایط امروزی حلال مشکلات باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر