logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۸۲۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
دانا گزارش می‌دهد؛

تشکیک در افکار عمومی دستور کار اصلاحات!

تشکیک-در-افکار-عمومی-دستور-کار-اصلاحات!-
در حالی که اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس بر مسیر تحریم انتخابات حرکت می‌کردند، اما به نظر می‌رسد در انتخابات پیشرو در پی حضور فعال در رقابت‌های انتخاباتی هستند تا در قالب تبلیغات انتخاباتی تشکیک در افکار عمومی را کلید بزنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در حالی کمتر از 20 روز به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است که به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان با تغییر آرایش تحریم انتخاباتی در تلاش هستند تا خود را به بازیگر فعال سیاسی در رقابت‌های انتخاباتی تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید

براساس تازه‌ترین اخبار که از اردوگاه اصلاح‌طلبان منتشر شده است، جواد امام سخنگوی جبهه اصلاحات گفته است در نشست مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران به ترتیب عباس آخوندی، مسعود پزشکیان و اسحاق جهانگیری با بیشترین رای در بین اعضا، به عنوان کاندیدای معرفی شده از سوی جبهه اصلاحات ایران انتخاب شدند.

جواد امام این را هم گفته است که حمیده زرآبادی نیز حائز بیش از نیمی از آرا مجمع عمومی بوده و در نهایت نامزد جبهه اصلاحات از بین همه این گزینه‌ها انتخاب خواهد شد.

اخبار سخنگو جبهه اصلاحات حاکی از آن است که بدنه این جریان در حال آماده‌سازی جدی برای ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی است و ظاهرا چندان میلی به تحریم انتخابات ندارد.

از سوی دیگر محمد خاتمی نیز در روزهای اخیر در بیانیه‌ای از مشارکت مشروط در انتخابات سخن گفته است و اینکه قطعا جریان اصلاحات از یک گزینه کاملا اصلاح طلب حمایت خواهد کرد و قصدی برای تکرار اشتباه سال‌های 92 و 96 و حمایت از یک کاندیدای اجاره‌ای ندارد.

او البته شروطی را نیز تعیین کرده است شروطی که به نظر می‌رسد از شروط قبلی لیدر اصلاحات مبنی بر اینکه تا این شورای نگهبان باشد در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، عبور کرده است.

خاتمی که در ماه‌های منتهی به انتخابات مجلس دوازدهم در اظهاراتی گفته بود تا این شورای نگهبان باشد ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم، حالا اما از مواضع قبلی خود عبور کرده و شروط پیش از ثبت‌نام را به شروط پس از ثبت‌نام تغییر داده است.

اصلاح‌‌طلبان به زعم خود در انتخابات مجلس دوازدهم حتی کاندیدایی برای ثبت نام نداشتند و شروطشان برای معامله با نظام به قبل از ثبت‌نام مربوط بود، حالا اما از این مرحله عبور کرده و با جدیت بنای حمایت از کاندیدای اصلاح طلب را دارند.

زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت

آذر منصوری، رئیس جبهه اصلاح طلبان نیز در نشست خبری درباره راهبرد جریان اصلاحات در انتخابات پیشرو، گفته است: راه رفته را تکرار نخواهیم کرد و زیر بار کاندیدای نیابتی نخواهیم رفت.

عبور اصلاح‌طلبان از شروط قبل از ثبت‌نام به شروط پس از ثبت‌نام، اما با واکنش محسن هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن سازندگی نیز همراه بوده است.

محسن هاشمی در تازه‌ترین اظهارات خود با انتقاد از رویه اصلاح‌طلبان گفته است راهبرد شرکت مشروط قبل از ثبت‌نام که فعلاً به شرکت مشروط بعد از ثبت‌نام و قبل از تایید، تبدیل شده است به نظر در نهایت به سمت شرکت مشروط بعد از تایید صلاحیت‌ها خواهد رسید!

حالا باید دید اصلاح‌طلبان حقیقتا برای ماندن در سپهر سیاسی کشور بنای مشارکت در انتخابات را دارند یا اینکه به بهانه شرط‌گذاری، باز هم برهم‌زننده بازی انتخاباتی بوده و در میانه راه مسیر خود را تغییر خواهند داد.

اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد تشکیک در افکار عمومی

حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره به خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا گفت: عملکرد اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد که قصد تحریم انتخابات را ندارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد این جریان قصد دارد در صورت تایید صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب براساس استراتژی‌هایی که امثال عباس عبدی طراحی کرده است حرکت کنند و به بهانه تبلیغات انتخاباتی شروع به تخریب عملکرد و اقدامات دولت سیزدهم کرده تا از این طریق در ارزیابی که جامعه و افکار عمومی پس از شهادت آیت‌الله رئیسی نسبت به عملکرد وی به دست آورد، ایجاد تشکیک کنند.

حالا اما باید دید که این استراتژی با بازی مهره‌های سوخته‌ای همچون عباس آخوندی و اسحاق جهانگیری قابل اجراست یا نه.

نباید فراموش کرد که بزرگترین خیانت دولت حسن روحانی در حوزه مسکن تفکرات ضد مردمی عباس آخوندی بود که موجب تعطیلی مسکن مهر شد و ایران در زمینه تورم مسکن رکوردار شد و یا اینکه اقداماتی همچون ارز ۴ هزار و ۲۰۰ جهانگیری که رانت بی‌سابقه‌ای را برای برخی نورچشمی‌ها فراهم کرد تورم نقطه به نقطه کشور را به اوج رساند تا جایی که قیمت کالاهای اساسی پرواز کرد.

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر