logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۸۲۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مشاور فرماندهی کل سپاه:

یادواره‌ شهدا ارزش‌های انقلاب را منتقل می‌کند

یادواره‌-شهدا-ارزش‌های-انقلاب-را-منتقل-می‌کند
مشاور فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه یادواره‌ شهدا، ارزش‌های انقلاب را به جوانان منتقل می‌کند، گفت: این وظیفه ما است که فرزندانمان را آگاه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» و به نقل از نبض سحر، سردار ابراهیم جباری در برنامه یادواره شهدای خرمدره درباره اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و مجاهدت جوانان به نسل جدید گفت: مجاهدت‌های جوانان ما در زمان‌های مختلف هرگز نباید فراموش شود. ما باید این مکتب، این فرهنگ، این تفکر، این اندیشه ناب و آن روح و ایمان و ایثار و مجاهدت را در قالب‌های مختلف به نسل جوان و فرزندان عزیزمان منتقل کنیم، اگر اهتمام نورزیم، در حق این نظام و انقلاب جفا کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید

وی افزود: یکی از برنامه‌ها، همین اجتماعات مانند یادواره شهدا است، ما باید مدرسه به مدرسه، خانه به خانه و مسجد به مسجد، آن فداکاری‌های لبریز از عشق را به مردم منتقل کنیم. با پخش بسته‌های فرهنگی، فیلم، کتاب، رمان و اجتماعات باید جوانان را با این فرهنگ و این تفکر آشنا کنیم.

جباری تاکید کرد: این وظیفه ما است که فرزندانمان را آگاه کنیم، این پیروزی ما در دفاع مقدس، در دفاع از حرم و شهدایی که در راه خدمت افتخار آفریدند، این شهدا حماسه‌آفرین هستند.

مشاور فرماندهی کل سپاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در چهاردهم خرداد ماه گفت: حضرت آقا فرمودند این اجتماع عظیم چند میلیونی در تهران، تبریز، مشهد، قم و زنجان این انقلاب را بیمه کرد و اقتدار نظام ما را به جهانیان نشان داد.

جباری افزود: این پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در دفاع مقدس، در جبهه مقاومت و دیگر عرصه‌ها حاصل نمی‌شد مگر با ایمان، اخلاص، شجاعت، صداقت و آن روح قرآنی و ولایتمداری این عزیزان، این‌ها در محضر خدا صادق بودند. حضرت علی علیه‌السلام می‌فرمایند؛ وقتی خدا صداقت شما را دید، دشمنان شما را خوار و ذلیل و شما را پیروز کرد.

وی خطاب به جوانان گفت: ایمان که در وجود این انسان‌های بزرگ و مادران و همسران شهدا که این جوانان را برای اسلام و انقلاب تربیت کرده‌اند باید در بین همه مردم باشد، برای ما، ایمان مهمترین عامل قدرت و شجاعت یک رزمنده است، وقتی یک جوان و رزمنده به منبع اصلی قدرت متصل باشد، از هیچ قدرتی نمی‌ترسد.

مشاور فرماندهی کل سپاه در ادامه افزود: حوادثی در این چند ساله برای اسلام افتاده که ما باید از آن‌ها عبرت و درس بگیریم، متاسفانه تاکنون ۴۰ هزار انسان بی‌گناه در فلسطین و غزه قطعه قطعه شده‌اند، این قضیه مال الان نیست، ۷۵ سال است که این مردم مصیبت می‌کشند، این مردم امروز آمده‌اند تا نجات پیدا کنند.

جباری در پایان گفت: درک آمریکایی‌ها از رویارویی با ما این بود که در تحلیل این حوادث، جنگ‌ها، فتنه‌ها، تحریم‌ها و فشارهای سنگین، ایران دوام نمی‌آورد و ساقط می‌شد، اما به برکت امامین فرزانه انقلاب، مردم فداکار و وفادار که در شهادت شهیدان خدمت و حاج قاسم چه کردند، در شهادت حاج قاسم، در تهران ۷ میلیون جمعیت برای بدرقه حاج قاسم به بهشت آمدند. یادواره شهدای خرمدره در مسجد امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان برگزار شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر