logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۸۲۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار شهرستان سلطانیه:

بناهای بلند جهان در سلطانیه تحلیل می‌شوند

بناهای-بلند-جهان-در-سلطانیه-تحلیل-می‌شوند
فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: سعی بر این است، در هفته پیشرو با دعوت از یک استاد ایتالیایی و جمعی از اساتید دانشگاه در گنبد سلطانیه یک سمینار برگزار شود.

محمدرضا براتی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: سعی بر این است با دعوت از یک استاد ایتالیایی و جمعی از اساتید دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران در گنبد تاریخی سلطانیه یک سمینار برگزار شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: امیدواریم این استاد ایتالیایی در گنبد سلطانیه حضور پیدا کرده تا از تحقیقات او در ارتباط با سه بنای بلند جهان که عبارتند از فلورانس ایتالیا، ایاصوفیه استانبول و گنبد سلطانیه بهره‌مند شویم.

فرماندار شهرستان سلطانیه ادامه داد: این برنامه به همت بنیاد ایران‌شناسی، اداره میراث‌فرهنگی استان زنجان و فرمانداری شهرستان سلطانیه اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در اواخر خرداد ماه جشنواره گلاب و گلاب‌گیری در این شهرستان خواهیم داشت گفت: در حال آماده‌سازی مقدمات آن هستیم، سال گذشته نیز برای اولین بار این مراسم زیبا برگزار و مورد استقبال مردم قرار گرفت.

براتی عنوان کرد: گلابی که از گل محمدی تولیدی در سلطانیه به عمل می‌آید، در مقایسه با گلاب قمصر کاشان به نسبت ۱۸ درصد غلظت بالایی دارد که علت آن خنکی هوای سلطانیه است.

وی اظهار داشت: اگر دو سال دیگر هم این برنامه اجرایی شود جزو تقویم میراث فرهنگی کل کشور شده و سایر استان‌ها نیز برای بازدید می‌توانند شرکت کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر