logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۴
[ شناسه خبر : ۳۸۲۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پشگیری از بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

استقبال کنندگان از حجاج بهداشت را رعایت کنند

استقبال-کنندگان-از-حجاج-بهداشت-را-رعایت-کنند
رئیس گروه پشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان به خانواده و اطرافیان حجاج توصیه کرد در مراسم استقبال، ضمن استفاده از ماسک، فاصله حداقل یک متری را رعایت کرده و از دست دادن و روبوسی کردن با حجاج خودداری کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی زنجان؛ حسین معصومی اظهار کرد: بهتر است تعداد مستقبلین از حجاج، حداقل باشد و از حضور تعداد زیاد افراد در فرودگاه خودداری شود.

بیشتر بخوانید

 وی افزود: در صورت ابتلاء حجاج به بیماری‌های واگیر، لازم است مراسم‌ها و دیدارها تا بهبودی کامل حجاج به تأخیر بیفتد.

رئیس گروه پشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: ضروری است حجاج در هنگام بازگشت از مراسم حج و در زمان ورود به فرودگاه در صورت داشتن علائم بیماری‌های واگیر به ویژه بیماری‌های تنفسی حاد (تب، سرفه، گلودرد، سردرد، تنگی‌نفس، عطسه، آبریزش بینی و ...)، بیماری‌های گوارشی (اسهال، استفراغ، درد شکم و ...)، تب دنگی (تب، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، درد استخوانی، درد حدقه چشم، خونریزی از بینی و لثه و ...) و سایر بیماری‌های واگیر، به پایگاه مراقبت بهداشتی مرزی فرودگاه مراجعه کنند.

وی در توصیه‌هایی خطاب به حجاج اظهار کرد: از دست دادن و روبوسی کردن با دیگران خودداری کنید. در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی حاد، از ماسک استفاده کنند.

دست‌های خود را به صورت مرتب با آب و صابون بشویید. در هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید و در صورت داشتن علائم بیماری‌های تنفسی فاصله یک تا دو متری با دیگران را حفظ نمایید.

رئیس گروه پشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان، افزود: لازم است حجاج در صورت بروز علائم بیماری‌های واگیر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از مراسم حج، به ویژه تب، سرفه، گلودرد، عطسه، آبریزش بینی، تنگی نفس، سردرد، درد عضلانی، درد مفاصل، درد استخوانی، درد حدقه چشم، خونریزی از بینی، لکه‌های پوستی، درد شکم، اسهال، استفراغ و ... به نزدیکترین مرکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده و سابقه‌ شرکت در مراسم حج را به پزشک اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت ابتلا به بیماری‌های واگیر، پس از مراجعه به پزشک، تا بهبودی کامل در منزل استراحت کرده و از حضور در مراسم‌ها و تجمعات خودداری نمایید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر