logo
امروز : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۳۸۲۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمدره:

مودت در زندگی زناشویی یک اصل بسیار مهم است

مودت-در-زندگی-زناشویی-یک-اصل-بسیار-مهم-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمدره گفت: مودت در روابط و مناسبات خانوادگی نقشی اساسی دارد و هرچه مودت عمیق تر و گسترده‌تر باشد زندگی خانوادگی از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از نبض سحر، حجت‌الاسلام اسلام مردانی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با برترین بانوی جهان حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: پیوند امیرمؤمنان و حضرت فاطمه(س) به دستور خدای متعال بوده است و رسول خدا(س) مامور به اجرای آن بود. 

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به جایگاه مهم خانواده در اسلام گفت: خانواده از دیدگاه اسلام، امری مقدس و آسمانی به شمار می‌رود و در برخی روایات، از خانواده به عنوان «محبوب ترین نهاد» نزد خداوند متعال عنوان شده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمدره گفت: ازدواج، سرآغاز زندگی مشترک با همسر و تعامل همیشگی با اوست، بخش مهمی از موفقیت این تعامل، به دیدگاه فرد نسبت به ازدواج و همسر بستگی دارد.

مردانی با اشاره به اهمیت هم کفو بودن زوجین گفت: یکی از مسائلی که به تحکیم خانواده کمک می‌کند همتایی یا هم کفو بودن زوجین است و برای انتخاب همسر باید به این نکته توجه داشت چرا که هرچقدر زن و مرد با یکدیگر همسو تر باشند قطعا اختلافات و درگیری‌ها بین آنها کمتر می‌شود.

وی تاکید کرد: هم کفوبودن در ایمان بسیار مهم است و عدم آن باعث بروز چالش‌های زیادی در زندگی خواهد شد، چرا که زندگی انسان بر اساس عقاید و رویکرد او شکل می‌گیرد و پیش می‌رود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه خرمدره گفت: در زندگی مشترک هر قدر بین این دو نفر هماهنگی، همفکری باشد، این ترکیب استوارتر، مستحکمتر، پرثمرتر و جاودانه‌تر خواهد بود؛ هرچه قدر این تناسب و هماهنگی کمتر باشد، زندگی سست‌تر، کم ثمرتر و ناپایدارتر خواهد بود.

مردانی با اشاره به اینکه علاقه و مودت در زندگی زناشویی یکی از نعمت‌های الهی است و زن و مرد باید آن را قدر بدانند، تصریح کرد: مودت در روابط و مناسبات خانوادگی نقشی اساسی دارد و هرچه مودت عمیق تر و گسترده‌تر باشد زندگی خانوادگی از آرامش بیشتری برخوردار خواهد بود.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر