logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۸۲۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

از الگوی آسمانی ازدواج، فاصله گرفته‌ایم

از-الگوی-آسمانی-ازدواج،-فاصله-گرفته‌ایم
امام جمعه قیدار در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) یک الگوی جهانی و ابدی است که متاسفانه از این الگوی آسمانی فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی مقام معظم رهبری در رحلت امام (ره) اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری همه ساله دو سخنرانی اصلی دارند که در میان سایر بیانات ایشان نقش محوری و اساسی دارد یکی از بیانات آغاز سال در حرم مطهر رضوی که در خصوص نام گذاری سال و نقشه راه یک ساله کشور در حوزه‌های مختلف است و دیگری بیانات به مناسبت سالگرد ارتحال امام در مرقد مطهر امام خمینی(ره) است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: در رابطه با گفتمان‌سازی مبتنی بر مکتب امام(ره) طی این سال‌ها می‌توان به مجموعه‌ای گران‌بها از تبیین اندیشه و مکتب امام به روایت رهبر معظم انقلاب دست یافت که هر ساله تکمیل‌تر و ابعاد جدیدتری از مکتب و اندایشه امام ارائه می‌شود.

امام جمعه قیدار ادامه داد: جنایات بی‌سابقه و قساوت بی‌حد و مرز رژیم دردمنش و حمایت دولت آمریکا از این وحشی‌گری‌ها واکنش‌های عصبی به باطل شدن توطئه بزرگ بین‌المللی برای مسلط کردن رژیم صهیونیستی بر منطقه است.

وی افزود: سال‌های متمادی مراکز تبلیغاتی و رسانه‌ای آمریکایی صهیونیستی برای فراموش‌شدن مسئله فلسطین تلاش کردند اما در پرتو طوفان‌الاقصی و ایستادگی مردم غزه، فلسطین اکنون مسئله اول جهان است و آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملت‌ها دچار انفعال شده و دیر یا زود مجبور می‌شود دستش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد.

امام جمعه قیدار ادامه داد: صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت، بنابراین کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند تا خدای متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند و به امید خدا یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین شود.

وی به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این ازدواج یک الگوی جهانی و ابدی است که متاسفانه چقدر از این الگوی آسمانی فاصله گرفتیم و هرچه از این الگوها و اسوه‌های ابدی فاصله بگیریم با پدیده‌های لاینحل اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی به سالروز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و گفت: امام جواد(ع) در عصر و زمان خود از تفسيرهاى نابه‌‏جا و غيرعقلانى آيات قرآن جلوگيرى كرد و علما و دانشمندان را به‏ فهم صحيح آيات راهنمايى ‏كرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر