logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۸۲۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

انتخابات باید میدان مسابقه برای خدمت باشد

انتخابات-باید-میدان-مسابقه-برای-خدمت-باشد-
امام جمعه زنجان گفت: فضای انتخاباتی باید محیطی سالم باشد و از اهانت و تخریب ممانعت شود و باید سعی شود این فضا میدان مسابقه برای خدمت باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» آیت‌الله علی خاتمی در نماز جمعه این هفته شهر زنجان با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم در انتخابات امری مهم برای نظام و انقلاب است اظهار کرد: از بحث و جدل در ایام انتخابات باید جلوگیری شود و فضای انتخاباتی باید اخلاقی باشد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات حماسه‌ساز و بدرقه شهدای خدمت است ابراز کرد: شهید آیت‌الله رئیسی خود را خدمتگزار امام رضا (ع)، نظام و مردم می‌دانست و برای خدمت به مردم تمام تلاش خود را به کار برد و این شهید بزرگوار مصداق کامل خدمت به مردم بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه افزایش جمعیت برای کشور امری حیاتی است و بی‌توجهی به آن باعث ضربه خواهد شد افزود: میزان زاد و ولد در کشور نگران‌کننده است طبق آمار به دست آمده کشورمان از لحاظ افزایش جمعیت جزو پایین‌ترین ها در دنیا است. 

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه آمار سقط جنین رو به افزایش است و بحران جمعیت یک سونامی و از سیل هم خطرناک‌تر است ابراز کرد: با ادامه پیدا کردن این روند سالمندی جمعیت نشاط و توان نیروی انسانی را از بین خواهد برد و یک سوم جمعیت کشور به سن سالمندی نزدیک می‌شود.

وی گفت: اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) است و ازدواج آسان باید مورد توجه خانواده‌ها باشد و از تجمل‌گرایی و چشم هم چشمی ممانعت شود چرا که آفت دین است.

امام جمعه زنجان اضافه کرد: بالاترین ارزش‌ها، نیکی‌ها و نعمت‌ها، قبول ولایت اهل بیت علیهم السلام است و متوسل شدن به ائمه اطهار (ع) و اطاعت از دستورات آنها باعث رستگاری است.

آیت‌الله خاتمی افزود: هدف همه ائمه اطهار علیهم السلام این بود که جامعه اسلامی ایجاد کنند و این بدون حکومت اسلامی میسر نخواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر