logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۳
[ شناسه خبر : ۳۸۲۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر:

حجت نهم امامت تبلور سخاوت بود

حجت-نهم-امامت-تبلور-سخاوت-بود
رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر گفت: امام محمدتقی(ع)، حجت نهم شیعیان بود که به دلیل جود و سخاوت بی‌مانندش«جواد» لقب گرفت.

حجت‌الاسلام حسن زلفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: امام محمدتقی(ع)، حجت نهم شیعیان بود که به دلیل جود و سخاوت بی‌مانندش، «جواد» لقب گرفت و همچون پدرش، امام رضا(ع) به دستگیری از مظلوم و حاجت‌روایی حاجتمندان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کند.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه او دردانه امام عشق است و آینه با صلابت جمال و جلال پروردگار که در معرفت و علم بی‌مانند است، گفت: رهنمودها و بیانات ذات مقدسش همواره به زهد و تقوا سفارش کرده و از اسارت در نفس، برحذر داشته است.

رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر گفت: آورده‌اند شخصی به وجود مبارک ایشان عرض کرد؛ مرا موعظه و نصیحتی کامل و مختصر عطا فرما؟ امام جواد(ع) فرمود: «اعضا و جوارح خود را از ذلت و ننگ سریع و زودرس، همچنین از آتش و عذاب آخرت، در امان و محفوظ بدار».

وی تصریح کرد: دانشمندان علم رجال تعداد اصحاب و شاگردان امام محمد تقی(ع) را ۱۱۰ نفر ذکر کرده‌اند. ۲۶ نفر از آنان در مجموع ۷۸ اثر نوشته‌اند که یکی از آنان علی‌بن‌مهزیار است با تألیف ۳۵ اثر، دیگری محمدبن‌عبداللّه‌بن‌مهران است که دارای هفت اثر و سومی معاویه‌بن‌حکیم با هفت اثر است.

زلفی خاطرنشان کرد: یکی از اصحاب امام جواد(ع) حضرت عبدالعظیم حسنی است که مقدار قابل توجهی حدیث از امام نقل کرده است.

وی با اشاره به نحوه شهادت این امام بزرگوار گفت: معتصم‌ عباسی، ام‌الفضل همسر امام جواد(ع) را به قتل امام راضی کرد و زهری برای او فرستاد که در طعام حضرت داخل کند‌، بر همین اساس، ام‌الفضل انگور رازقی را زهرآلود کرده به نزد آن امام مظلوم آورد و چون حضرت از آن تناول کرد، اثر زهر در بدن مبارکش ظاهر شد و شهادت را مشق عشق کرد.

رئیس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) ابهر بیان داشت: او که در پرهیزکاری شهرتی بی‌بدیل داشت و از همین رو تَقی به‌ معنای پرهیزکار و باتقوا، از مشهورترین القاب اوست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر