logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۸۲۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

آغاز مبارزه با سن غلات در ابهر

آغاز-مبارزه-با-سن-غلات-در-ابهر-
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت :در ۱۷ هزار هکتار از مزارع کشاورزی در شهرستان ابهر با سن غلات مبارزه شده است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در زمینه مبارزه با علف‌های هرز غلات بیش از ۳ هزار ۵۰۰ هکتار مبارزه با علف‌های هرز انجام شده و در زمینه سن گندم هم در سطح ۱۷ هزار هکتار از اراضی شهرستان ابهر سمپاشی انجام شده و همچنان ادامه دارد. ‌ 

بیشتر بخوانید

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط جوی برای مبارزه با بیماری زنگ زرد در حال آماده‌باش هستیم، چرا که این نوع قارچ زودتر از سایر بیماری‌ها و در شرایط سرد زودتر از سایر قارچ‌ها فعالیتش را شروع می‌کند و این شرایط در برخی  مزارع استان وجود دارد و این بیماری در بخشی از مزارع مشاهده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با اشاره به اهمیت مبارزه با آفات و بیماری‌ها گفت: امسال در شهرستان ابهر بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت اراضی آبی و ۴۲ هزار هکتار زیر کشت گندم دیم قرار گرفته است.

مولایی ادامه داد: تاکنون بیش از  ۲۵۰ هکتار با بیماری‌های برگی غلات مبارزه شده است و انتظار داریم کشاورزان از ارقام جدید و مقاوم به بیماری‌ها استفاده کرده و در صورت تغذیه بهینه ( استفاده متعادل ازکودهای ازته، فسفاته، پتاسه) و اصولی و رعایت روش‌های به زراعی به عملکرد مطلوب دست پیدا کنند.  

وی افزود: مدیریت صحیح مزارع و مبارزه با  آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز، استفاده از ژنوتیپ‌های برتر و اصلاح شده ، تغذیه اصولی و مشاوره با کارشناسان کشاورزی در دستیابی به عملکرد بهینه محصول موثر است.‌

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر