logo
امروز : سه شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۸۲۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس پليس فتا استان زنجان:

شهروندان از سايت‌هاي واسط خريد نکنند

شهروندان-از-سايت‌هاي-واسط-خريد-نکنند
رئيس پليس فتا استان زنجان ضمن اشاره به دستگيري يک نفر کلاهبردار اينترنتي گفت: شهروندان هنگام مراجعه به سايت‌هاي واسط يا مشابه از پرداخت وجه تحت عنوان بيعانه خودداري کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از خبرگزاري پليس، سرهنگ سيد احمد موسوي در تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت و مراجعه حضوري يکي از شهروندان زنجاني مبني بر کلاهبرداري اينترنتي، با بررسي‌هاي صورت گرفته معلوم شد شاکي از طريق سايت ديوار اقدام به خريد کالا کرده و پس از واريز وجه اجناس خريداري شده، فروشنده از ارسال کالا خودداري کرده و جواب‌گوي تلفن همراه نیست، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

وي ادامه داد: با اقدامات فني و پليسي، متهم به‌هويت معلوم در استان زنجان مورد شناسايي قرار گرفت و با هماهنگي مقام قضائي دستگير و به پليس فتا استان انتقال داده شد.

اين مسئول انتظامي افزود: در تحقيقات اوليه متهم به چندين فقره کلاهبرداري با اين شگرد در فضاي مجازي اعتراف و اقرار داشت با درج تصاوير اجناس با برندهاي معروف، در سايت و شبکه‌هاي اجتماعي پس از ترغيب شهروندان به پرداخت مبلغ اجناس خريداري شده، از ارسال کالاي خريداري شده خودداري مي‌کردم.

موسوي گفت: کلاهبرداران سايبري با تبليغات و درج آگهي جعلي مثل فروش کالا به قيمت پايين‌تر از ‏بازار، تحويل رايگان درب منزل، يا عودت کالا در صورت درخواست مشتري در کانال‌هاو صفحات شبکه هاي اجتماعي اقدام به فريب و ترغيب کاربران در فضاي مجازي براي خريد مي‌کنند.

رئيس پليس فتا زنجان گفت: شهروندان به هيچ وجه به تبليغات فريبنده افراد در فضاي مجازي توجه نکنندو کليه اجناس مورد استفاده را از فروشگاه‌هاي معتبر تهيه نمايندو در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طريق مرکز فوريت‌هاي سايبري به شماره 096380 يا سايت پليس فتا به آدرس: www.Cyberpolice.ir با کارشناسان ما در ميان بگذارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر