logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۸۱۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت؛

اتحاد، در انتخابات امری حیاتی است

اتحاد،-در-انتخابات-امری-حیاتی-است-
آنچه که امروز برای جامعه امری مهم تلقی می‌شود حفظ وحدت و ممانعت از خروج ریل انقلاب از هدف اصلی خود که پیشرفت انقلاب و رسیدن به قله افتخار است، باید این اتحاد را همچون گذشته در انتخابات نیز داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» یکی از مهم‌ترین نمودها و نمادهای ارزش‌گذاری به عنصر دمکراسی در هر جامعه‌ای، در کنار مطبوعات آزاد، پرداختن به مقوله انتخابات است که خوشبختانه افتخار داریم که کشور ما زیر بیرق ولایت فقیه، بیشترین تعداد انتخابات را در 45 سال گذشته به نام خود ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید

در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای راه خدمت نسبت به مردم، وظیفه داریم تا در کنار تبیین اهمیت حضور در عرصه سیاسی و حماسی انتخابات، با الگوگیری از «مکتب امامین انقلاب» آحاد جامعه را به مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو دعوت کنیم.

 اما باید دید که اصول این مکتب چیست؟ و «مکتب امامین انقلاب» در زمینه برگزاری هر چه مطلوب‌تر انتخابات، ما را چگونه راهنمایی می‌کند؟

خوشبختانه عملکرد صادقانه، خالصانه و مؤمنانه شهید آیت‌الله رئیسی چنان تاثیر عمیقی بر جان و قلب‌های مؤمنين و وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی انقلاب گذاشته است که آنان با حضور چشمگیر در مراسم‌های تشییع پیکر مطهر وی و همراهان شهیدش در شهرهای مختلف، محبت و تعلق خاطر خویش را به وی نشان و از خدمات صادقانه‌اش قدردانی شد.

آنچه که امروز برای جامعه امری مهم تلقی می‌شود حفظ وحدت و ممانعت از خروج ریل انقلاب از هدف اصلی خود که پیشرفت انقلاب و رسیدن به قله افتخار است و در این راه باید توجه داشت چرا که دشمن وحدت و اتحاد بین مردم را نشانه گرفته است و لحظه ای غفلت باعث امیدآفرینی در جبهه دشمن خواهد شد که برای ملت و کشور مناسب نیست.

در مکتب «امامین انقلاب» از معمارکبیر انقلاب آموخته‌ایم که «رقابت‌های انتخاباتی هرگز نباید موجب تفرقه و جدایی شود» و امام راحل با خطاب قرار دادن کاندیداها و حامیان انتخاباتی آنان این چنین توصیه می‌کند؛ «از آقای کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی و انسانی را در تبلیغ برای کاندیداهای خود مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری کنند».

آری امام خمینی رحمه‌الله علیه الگوی‌حرکت تبلیغی را برای تمامی جریانات سیاسی ترسیم کرده و تاکید کرده‌اند که «گروه‌هایی که متعهد و معتقد به جمهوری اسلامی و خدمتگزار به اسلام هستند در مبارزات انتخاباتی کمال آرامش را در تبلیغ کاندیداهایشان رعایت کنند و نسبت به یکدیگر تفاهم و صمیمیت و اخوت اسلامی داشته باشند و از تفرقه و کدورت به شدت اجتناب کنند که تفرقه دوستان را نگران و دشمنان را کامیاب می‌کند و موجب تبلیغات سوء می‌شود».

امروزه با شهادت شهید آیت‌الله رئیسی حرکت انقلاب و مردم انقلابی‌ نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد و مردم با مشارکت‌های حداکثری خود پای صندوق‌های رأی بهترین و با وقارترین فرد از هر نظر را انتخاب خواهند کرد و با انتخاب آگاهانه قطار انقلاب را در مسیر پیشرفت قرار خواهند داد.

با نگاهی به تاریخ گذشته کشورمان، به عینه می‌توان شاهد بود که به یمن حضور پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و هدایت‌گری‌های ایشان، چه نعمت‌های ارزنده‌ای نصیب ایرانمان شده است، نعمت‌هایی که با پایه‌ریزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل رشد و بعد ایشان با رهنمودهای مقام معظم رهبری جهت و معنا پیدا کرد.

در گذشته کشورمان ایران آنچه که بیشتر پر رنگ است وابستگی به غرب و کشورهای غربی است ولی امروز کشورمان در قله پیشرفت واقع شده است و این یعنی انتخاب درست صورت گرفته است.

در امر انتخابات حساسیت را بیشتر کنیم و فردی را انتخاب کنیم که برای کشور و مردم مانند شهید آیت‌الله رئیسی گام‌های مثبت بردارد و دلسوز نظام و مردم باشد.

با انتخابات درست و دقیق در انتخابات کشور و ملت را می‌توان بیمه کرد و حضور و مشارکت مردم در انتخابات باعث ترقی و پیشرفت کشور و قرار گرفتن در ریل انقلاب است و ریلی که فقط به سمت پیشرفت می‌رود.

سید قاسم موسوی _مدیر دفتر نمایندگی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در شهرستان ابهر و استان زنجان

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ]
باسلام واحترام وباتشکر بابت متن های روشنگرانه وامید بخش وامید آفرین امیدواریم باتلاش ها وتبین های افراد متدینی چون جناب عالی که همیشه فعال هستید دراین حوزه ها وهمیشه دغدغه مند کارهایی که به پیشرفت وبه نفع کشور هست تلاش می کنید امیدوارم بتونیم با کمک شما فرد شایسته ای برای ریاست جمهوری انتخاب کنیم وان شاءالله با انتخاب درست راه آیت الله رئیسی ادامه داشته باشه .یاد آیت الله رئیسی وهمکاران را گرامی می داریم وآروزی توفیقات روزافزون داریم برای شما باتشکر از شما موفق باشید التماس دعا
فرم ارسال نظر