logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۸۱۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار هیدج خبر داد:

ساماندهی پارک‌های هیدج با اعتبار ۲ میلیارد تومان

ساماندهی-پارک‌های-هیدج-با-اعتبار-۲-میلیارد-تومان
شهردار هیدج گفت: طی سال ۱۴۰۲ و در قالب پروژه احیاء و ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر، مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای نوسازی مبلمان پارکی، خرید وسایل بازی، تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهر هیدج هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» علی کاظمی در نشست کمیته ساماندهی سیما و منظر شهری هیدج، گفت: سالانه اعتبار زیادی برای ایجاد، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، زیباسازی و مبلمان شهری هزینه می‌شود تا ضمن ایجاد شادابی و نشاط اجتماعی، شهروندان بتوانند با بهره‌وری مناسب از فضاهای عمومی، پارک ها و بوستان‌ها استفاده کنند.

بیشتر بخوانید

وی افزود: گاهی شاهد آن هستیم که برخی از شهروندان، بدون توجه به اهمیت و تأثیر لزوم مبلمان شهری در زیبایی و نشاط شهر، موجب تخریب وسایل عمومی شده، حال آنکه ساخت، نگهداری و تعمیر وسایل مذکور هزینه بسیاری را به شهر تحمیل می‌کند.

شهردار هیدج گفت: دیوارنوشته‌ها، آسیب‌رساندن به نورپردازی و روشنایی‌های سطح شهر، شکستن شاخه درختان، تخریب تأسیسات و وسایل بازی کودکان در پارک ها و بوستان‌ها بخشی از ناهنجاری‌هایی است که هزینه سنگینی را در خصوص ترمیم و جانمایی مجدد در پی دارد در حالی که این هزینه می‌تواند در ساختار عمرانی و زیباسازی شهری مصرف شود.  

وی با بیان اینکه مبلمان شهری از جمله سرمایه‌های موجود در شهر است، گفت: این منابع توسط شهرداری ایجاد و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود و اموال تمام شهروندان به شمار می‌رود.

کاظمی تصریح کرد: مسئله کم‌توجهی به حفظ اموال عمومی خسارت‌های مالی مستقیمی را به مدیریت شهری تحمیل می‌کند، از طرفی بازخوردهای نامناسب غیرمستقیمی نیز وجود دارد که افزایش نارضایتی شهروندان از شرایط رفاهی شهرنشینی، امکانات عمومی و بروز چهره نامناسب شهر را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان داشت: در همین رابطه طی سال ۱۴۰۲ و در قالب پروژه احیاء و ساماندهی پارک‌ها و بوستان‌های شهر، مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد تومان برای نوسازی مبلمان پارکی، خرید وسایل بازی، بهسازی عمرانی و خرید و بهسازی روشنایی تمامی پارک‌ها و بوستان‌های شهر هزینه شده است که قطعاً لزوم و اهمیت حفظ و نگهداری از آنها را برای ما روشن می‌سازد. 

شهردار هیدج خاطرنشان کرد: بر همین اساس مجموعه مدیریت شهری و خادمین مردم بزرگوار در شهرداری از شهروندان درخواست می‌کنند که با همراهی و همسوئی بیش از پیش، در حفظ و نگهداری امکانات عمومی و رفاهی شهر تلاش کنند، چرا که این امر نقش تعیین کننده‌ای در زیبایی بصری بیش از پیش شهر زیبای هیدج در آینده خواهد داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر