logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۸۱۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

تولید ۱۵ تُن قارچ در ماهنشان

تولید-۱۵-تُن-قارچ-در-ماهنشان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: سالانه ۱۵ تُن قارچ در ماهنشان تولید می‌شود و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان عایدی برای فعالان این عرصه دارد.

علیرضا رضائی در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: سالانه ۱۵ تُن قارچ در ماهنشان تولید می‌شود و مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان عایدی برای فعالان این عرصه دارد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: تعداد واحد‌های فعالی که در زمینه قارچ در سطح شهرستان ماهنشان فعالیت دارند چهار واحد تولیدی است که با ۶۲۰ متر مربع مساحت در حال تولید این محصول است.

مدیر جهاد کشاورزی ماهنشان عنوان کرد: تعداد افراد شاغل در این کارگاه‌ها ۱۰ نفر است و مجموعا چهار واحد تولیدی در شهرستان در حوزه قارچ فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: قارچ تولیدی در واحد‌های فعال در شهرستان عمدتا در سطح شهرستان به فروش می‌رسد و مقدار دیگر نیز جهت فروش به مرکز استان ارسال می‌شود.

رضائی یادآور شد: در سطح استان شرکت‌های پشتیبانی وجود دارند که در بحث آموزش و راه‌اندازی سالن‌های پرورش قارچ خوراکی، کمک به بازاریابی محصول تولیدی قارچ، فعالیت می‌کنند.

وی ابراز کرد: جهاد کشاورزی هر ساله با برگزاری کلاس‌های آموزشی و پرداخت تسهیلات کم‌بهره، مشاغل خانگی به متقاضیان در ترویج این حرفه نقش بسزایی دارند.

رضائی بیان کرد: حرفه پرورش قارچ به گونه‌ای است که هم مردان و هم بانوان می‌توانند در این زمینه اشتغال داشته باشند اما در سطح شهرستان ماهنشان بیشتر بانوان به این حرفه مشغول هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر