logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۴
[ شناسه خبر : ۳۸۱۸۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر منابع آب شهرستان ابهر خبر داد:

انسداد ۵ حلقه چاه غیرمجاز در ابهر

انسداد-۵-حلقه-چاه-غیرمجاز-در-ابهر
مدیر منابع آب شهرستان ابهر گفت: تعداد ۵ حلقه چاه غیرمجاز در روستای آقجه‌کند و نورین شهرستان ابهر مسدود شد.

سید حسن ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در راستای اجرای طرح تعادل‌بخشی و صیانت از منابع آب‌های زیرزمینی و مدیریت آب و برق، با همکاری مراجع قضایی و نیروی انتظامی و همچنین تلاش گروه گشت و بازرسی و پیگیری واحد حقوقی، تعداد پنج حلقه چاه غیرمجاز در روستای آقجه‌کند و نورین مسدود شد.

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه این چاه‌ها در راستای حفاظت از منابع آب زیرزمینی مسدود شد، افزود: با انسداد چاه‌های مذکور از تخلیه سالانه ۳۲ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب از سفره‌های زیر زمینی جلوگیری شد.

مدیر منابع آب شهرستان ابهر گفت: بنر شیوه‌نامه توامان صنعت آب و برق مبنی بر رعایت انتخاب الگوی کشت مناسب نسبت به مدیریت مصرف آب چاه کشاورزی و کاهش ساعت کارکرد پمپ تا سقف مجاز مندرج در پروانه بهره‌برداری و اصلاح منصوبات مطابق پروانه بهره‌برداری و تفکیک سایر مصارف(مانند خط انتقال، سیستم آبیاری تحت فشار و...) برای چاه‌های کشاورزی و تاکید بر برخورد قانونی و قطع برق برای مشمولین اضافه برداشت انرژی در سطح شهر نصب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر