logo
امروز : یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۸۱۸۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خدابنده خبر داد:

برگزاری مراسم دهه ولایت در ۱۰۰ مسجد خدابنده

برگزاری-مراسم-دهه-ولایت-در-۱۰۰-مسجد-خدابنده
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خدابنده از برگزاری مراسمات دهه ولایت در بیش از ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق حجت‌الاسلام مهدی تقی‌پور بیان داشت: مراسمات دهه ولایت و امامت با حضور مردم و جوانان این شهرستان در سطح بیش از ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید

وی افزود: غدیر، تکمیل کننده‌ بعثت همه‌ی انبیا است و عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان بویژه شیعیان است و باید این عید گرامی داشته شود چون‌که دربردارنده امات و ولایت است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با تسلیت شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه شهدای خدمت با اشاره به اهمیت غدیر اظهار کرد: اگر روز غدیر بزرگ نبود، رسالت پیامبران ناقص می‌ماند لذا در هنگام ابلاغ ولایت، با بالا بردن دست امام علی (ع) توسط پیامبر (ص)، آیه‌ی «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» نازل می‌شود.

وی افزود: کفار از دینی که محوریت آن امام باشد، ناراضی می‌شوند لذا اسلام بدون امام نیز بی‌روح بوده و زمینه‌ حیله و انحرافی برای گمراهی جوامع بشری است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در رابطه با اهمیت ولایت‌پذیری گفت: همه‌ رفتار و نشست و برخاست‌های ما، باید طبق اوامر امام باشد که بهترین راه ایستادگی در مقابل دشمنان، ولایت‌پذیری است.

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر به عنوان عید الله اکبر، یکی از بزرگترین مناسبات دینی و مذهبی است چرا که غدیر، روح عید قربان و تمامی اعیاد بوده و به عظمت در روایات و قرآن تبیین شده است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده یادآور شد: خداوند در آیه ۶۷ سوره مائده به پیامبر(ص) می فرمایند که اگر پیام غدیر را ابلاغ نکند به رسالت خود عمل نکرده و این نشان دهنده‌ اهمیت ابلاغ ولایت امیر المومنین(ع) است.

وی یادآور شد: با رعایت اربعین شهدای خدمت، مراسمات دهه ولایت و امامت با حضور مردم و جوانان مومن و خداجوی شهرستان خدابنده در سطح بیش از ۱۰۰ مسجد شهری و روستایی و هیأت‌های مذهبی و تکایای این شهرستان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده اضافه کرد: طرح اطعام غدیر؛ جشن‌ها و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و همچنین جشن خیابانی و دیدار با سادات و غیره در سطح شهر و روستاهای این شهرستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر