logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۸۱۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس محیط زیست خدابنده خبر داد:

اعمال تخفیف معاینه فنی خودروها در خدابنده

اعمال-تخفیف-معاینه-فنی-خودروها-در-خدابنده
رئیس محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: به مناسبت هفته محیط زیست معاینه فنی خودروها روز شنبه ۱۹ خرداد ماه با ۳۰ درصد تخفیف برای عموم مردم انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از نسیم اشراق جعفر اوجاقلو اظهار داشت: تغییرات اقلیم، گرمایش جهانی، کاهش تنوع زیستی، آلودگی هوا، ریز پلاستیک‌ها، مدیریت پسماند و غیره بسیاری از مشکلاتی هستند که حیات انسان‌ها و سایر جانداران این کره خاکی را تهدید می‌کنند و رفع این مشکلات نیازمند فرهنگ‌سازی جمعی است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر اساس اصل ۵۰ قانون اساسی همه مردم در حفظ و صیانت از محیط زیست سهم داشته و این مهم وظیفه عمومی تلقی می‌شود.

رئیس محیط زیست شهرستان خدابنده ادامه داد: در روز ۵ ژوئن سال ۱۹۷۲ پیرو برگزاری کنفرانس از سوی سازمان ملل با عنوان انسان و محیط زیست در شهر استکهلم کشور سوئد، حق برخورداری از محیط زیست سالم هم رده با حقوق بشر قرار گرفت.

وی افزود: همزمان با این کنفرانس مجمع عمومی سازمان ملل با قطعنامه‌ای، برنامه محیط زیست سازمان ملل (unep) را تصویب کرد، پس از آن، این روز به عنوان روز جهانی محیط زیست نام‌گذاری شد و برنامه‌های مختلفی متناسب با شعار سال در کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

اوجاقلو ادامه داد: در کشورمان نیز از ۱۶ تا ۲۲ خرداد‌ ماه به عنوان هفته محیط زیست نام‌گذاری شده و شعار سال جاری «سهم من از تداوم حیات» در نظر گرفته شده است.

وی افزود: کوچکترین تغییر در سبک زندگی را می‌توان مهمترین عامل در حفظ محیط زیست دانست و این نکته مهمی است که همه باید به آن توجه و البته رعایت کنند.

وی گفت: کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و لوازم یک بار مصرف، کاهش استفاده از سموم و آفت کش‌ها، صرفه جویی در مصرف آب و انرژی، کاشت درخت، استفاده از حمل و نقل عمومی، احترام به حیات سایر جانداران و غیره هر یک می‌تواند موجب صیانت از محیط زیست و در امتداد آن حفظ و تداوم حیات جامعه بشری و جامعه‌ای سالم باشد.

اوجاقلو از مردم شهرستان خدابنده تقاضا کرد: با انجام تغییرات کوچک در سبک زندگی، نقش خود را در حفظ محیط زیست پررنگ‌تر کنند.

وی یادآور شد: به مناسبت هفته محیط زیست با هماهنگی انجام شده با شهرداری و مدیریت مرکز معاینه فنی شهر قیدار، انجام معاینه فنی در روز شنبه ۱۹ خرداد ماه جاری با ۳۰ درصد تخفیف برای عموم مردم انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر