logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۰
[ شناسه خبر : ۳۸۱۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
امام جمعه طارم در گفتگو با موج‌رسا:

قیام ۱۵ خرداد نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی بود

قیام-۱۵-خرداد-نقطه-عطفی-برای-انقلاب-اسلامی-بود
امام جمعه طارم گفت: ۱۵ خرداد یک روز سرنوشت‌ساز برای ملت ایران و نقطه عطفی برای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه در پی سخنرانی امام خمینی (ره) در ۱۳ خرداد سال ۱۳۴۲ که در مدرسه فیضیه بر علیه محمدرضا پهلوی انجام شد و همین امر منجر به دستگیری امام راحل شد اظهار کرد: در ۱۵ خرداد مردم به خاطر دستگیری امام خمینی (ره) دست به تظاهرات و قیام زدند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: قیام مردم بر علیه رژیم شاهنشاهی در شهرهای قم، تهران و ورامین و در بعضی شهرها بود و در آخر این تظاهرات به خشونت کشیده شد و منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از مردم بی‌گناه شد و امام راحل این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند.

امام جمعه طارم ابراز کرد: ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نقطه عطف بر فعالیت مبارزان در مسیر پیروزی انقلاب و آغاز مسیر راه انتقاد از شاه از سوی روحانیت و مردم شد.

وی ادامه داد: قیام ۱۵ خرداد مبدا نهضت اسلامی ایران و جرقه پیروزی انقلاب اسلامی و در حقیقت دستاورد نهضت ۱۵ خرداد ۴۲ پیروزی ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ بود.

امام جمعه طارم تاکید کرد: اگر یک ملتی بخواهد شر زورگو گویان را از سر خود کم کند باید در مقابل آن‌ها با قدرت و صلابت تمام بایستد و امام راحل با هدایت جامعه به سمت پیشرفت در برابر تمام ناملایمات ایستادگی کردند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر