logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۹
[ شناسه خبر : ۳۸۱۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خبر داد:

پیش‌بینی تولید ۳۰ هزار تُن زردآلو در ماهنشان

پیش‌بینی-تولید-۳۰-هزار-تُن-زردآلو-در-ماهنشان
معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان گفت: پیش‌بینی می‌شود از ۲ هزار و ۴۳۰ هکتار از باغات بارده زردآلو امسال ۳۰ هرار تُن زردآلو برداشت شود.

مهدی حسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ماهنشان یکی از قطب‌های تولید زرد‌آلو در استان زنجان است و برداشت این محصول از اواسط خرداد ماه با چینش ارقام زود بارده شروع می‌شود و برداشت آن تا اواخر مرداد ماه در این شهرستان ادامه دارد‌.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود از ۲ هزار و ۵۳۰ هکتار از باغات زردآلو موجود در سطح شهرستان ماهنشان که ۲ هزار و ۴۳۰ هکتار آن بارده‌ است حدود ۳۰ هزار تُن محصول برداشت شود.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود مبلغی بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در آمد از این محصول عاید کشاورزان منطقه شود.

وی یاد آور شد: زردآلو ماهنشان با توجه به نوبرانه بودن با قیمت مناسب به مرکز استان و استان‌های همجوار از جمله نیز صادر می‌شود.

حسینی عنوان کرد: از ارقام زرد‌آلو موجود در سطح شهرستان می‌توان به انواع زودرس، قیسی، شاهرودی، شکرپاره، عسگرآبادی، بادامی و غیره اشاره کرد.

وی مطرح کرد: عمده باغات زردآلو شهرستان ماهنشان علاوه بر خود شهر ماهنشان در روستاهای ایلی‌بلاغ، بهستان، سریک، خلج، لیلان، چهره‌تپه، میراخور و غیره واقع شده است.

معاون جهاد کشاورزی شهرستان ماهنشان ابراز کرد: ۹۰ درصد زردآلو تولیدی در شهرستان ماهنشان به صورت تازه‌خوری به استان‌های همجوار و مرکز استان صادر می‌شود و ۱۰ درصد باقی‌مانده نیز به شکل برگ خشک زردآلو فرآوری می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر