logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۸۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
لحظه‌شماری برای انتخابی دیگر؛

رئیس جمهور آینده در تراز انقلاب باشد

رئیس-جمهور-آینده-در-تراز-انقلاب-باشد
رئیس جمهوری که انتخاب خواهد شد باید پیرو و رهرو نظام، انقلاب و امام خمینی(ره) باشد، ادامه دهنده اقدامات مفید و موثر شهید آیت‌الله رئیسی شود و در تراز انقلاب باشد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری؛ شکل بدیعی که جمهوری اسلامی به دنیا عرضه کرده برگزاری انتخابات در کشور، از افتخارات جمهوری اسلامی است. که به وسیله امام راحل در کشور پایه‌ریزی شد و امروزه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید

همانطور که امام راحل صاحب اصلی انقلاب را مردم دانستند انتخابات در کشور و حضور فعال مردم در تمام عرصه‌ها رکن اصلی در هر انتخاباتی است.

 امام راحل از همان ابتدای کار اصرار کرد که باید همه‌پرسی برای تعیین نظام حکومتی در جمهوری اسلامی انجام شود و این آینده‌نگری امام را نسبت به امورات مختلف نشان می‌دهد.

در این راستا بررسی ویژگی‌های فرد منتخب برای کرسی ریاست جمهوری مورد تحلیل قرار گرفته است که مشروح آن را می‌خوانید:

حضور در انتخابات امری مهم و حیاتی است

 سید قاسم موسوی مدیر دفتر امور فرهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر کشور در این میزگرد با بیان اینکه اهمیت انتخابات در کشور را همان بهتر که به فرمایشات مقام عظمای ولایت و رهبری توجه داشته باشیم اذعان کرد: ایشان حضور در انتخابات را زره پولادين در مقابل مستكبران دانسته و در دیدار با مردم انقلابی قم فرمودند؛ «حضور در انتخابات يكى از مستحكم‌ترين وسيله‌هايى است كه اين ملت مى‌تواند آن را مثل يك زره‌ى پولادين در مقابل خود و در مقابل حمله‌ دشمنان و سو نيت و بد دلىِ مستكبران و دخالت‌كنندگان نگاه دارد و مسئله انتخابات در کشور بسيار مهم و حیاتی است». 

وی با بیان اینکه در حال حاضر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه شناخته می‌شود و برای تحقق اهداف و سیاست‌هایش به یک دستگاه اداری سالم و کارآمد نیاز مبرم دارد اذعان کرد: بدون وجود چنین نظام و دستگاهی، تحقق سیاست‌های کلان و اسناد بالا دستی نظام جمهوری اسلامی ایران (از جمله برنامه پنج ساله توسعه، سند چشم‌انداز بیست ساله ۱۴۰۴ و …) در جهت توسعه و پیشرفت کشور امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ چرا که بهترین برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها با وجود نظام اداری و مدیریتی ناکارآمد و احتمالاً آلوده به فساد، در حقیقت به ضد خود تبدیل می‌شود و نه تنها وضع کشور و مردم بهبود پیدا نمی‌کند که مشکلات تازه‌‌ای بر گرفتاری‌های موجود اضافه می‌شود.

مدیر دفتر امور فرهنگی بنیاد بین‌المللی غدیر کشور با اشاره به اینکه لازم است رسیدن به وضعیت مطلوب در مدیریت اجرایی کشور، گزینش و انتخاب فردی سالم، پاکدست، انقلابی و جهادی به‌عنوان رئیس قوه مجریه که ادامه دهنده راه شهید خدمت حضرت آیت‌الله رئيسی بوده و با تداوم راه آن شهید مظلوم، جامعه را در رسیدن به مدیریتی پایدار و متکی بر اصول بنیادین انقلاب‌سازی هدایت کند افزود: حضور در انتخابات نشانه اقتدار کشور است و مشارکت مردم در انتخابات رکن اصلی نظام جمهوری اسلامی است.

 ولایت‌مدار و پیرو خط امام و رهبری از خصوصیات بارز ریاست جمهور است  

در ادامه اکبر عباسی دبیر جبهه پیشرفت و عدالت اسلامی استان زنجان اذعان کرد: از جمله خصوصیات بارز در انتخابات رئیس جمهور که باید مورد توجه قرار گیرد ولایت‌مداری، اعتقاد به انقلاب داشته باشد و پیرو خط امام و رهبری است.

وی افزود: تعهد و توانمندی لازم برای اداره امور جامعه را داشته باشد و سوابق و کارنامه مناسبی در اداره امورات مختلف از خود به جا بگذارد.

رئیس جمهور آینده باید دلسوز نظام و رهبر باشد و در بین مردم قرار گیرد تا مشکلات را عمیقا احساس کند و برای رفع این مشکلات برنامه داشته باشد.

دبیر جبهه پیشرفت و عدالت اسلامی استان زنجان با اذعان به اینکه یکی دیگر از شاخصه‌های اصلی رئیس جمهور فساد ستیزی و ساده زیستی است و فردی که ریاست جمهور آینده کشور را بر عهده می‌گیرد باید دقت لازم داشته باشد چرا که آنچه که در مکتب امام راحل به آن توجه شده و تاکیدات بسیار به آن صورت گرفته است همان ساده زیستی است گفت: رئیس جمهور کشور باید تعادل‌گرا باشد تا بتواند در داخل و خارج از کشور نسبت به موضوعات مختلف تعادل ایجاد کند.

عباسی افزود: داشتن علم سیاست، اقتصاد و امنيت از دیگر مواردی است که فرد منتخب به ریاست جمهوری باید به آن توجه کند.

وی با بیان اینکه مردم همیشه در صحنه انقلاب با حضور و مشارکت به جا و حداکثری خود در انتخابات‌ ریاست جمهوری دشمنان نظام را ناامید خواهند کرد تاکید کرد: دشمنان نظام درباره انتخابات ایران برنامه‌ریزی داشته و برای آن هزینه‌های زیادی صرف شده است و مردم آگاه نسبت به این توطئه‌ها هستند.

 

انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است

زهرا قره‌باغی، معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در ادامه گفتگو با بیان اینکه انتخابات رویداد اساسی است که روح تازه و شور و تحول عمیقی به جامعه می‌بخشد اذعان کرد: انتخابات پایه تحول و راه حل مشکلات است و در برابر دیکتاتوری، هرج و مرج و ناامنی ایستادگی می‌کند.

وی با بیان اینکه انتخابات مهم‌ و بارزترین نوع مشارکت افراد در عرصه سیاسی است که از یک سو پایه‌های اجتماعی قدرت سیاسی را  نشان می‌دهد و از طرفی تاثیرگذار در شکل‌گیری ساختار سیاسی نظام است و مهم‌ترين مجرای تحقق حاکمیت مردم است.

معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ جمهوریت و اسلامیت نظام هر دو  به انتخابات وابسته است چرا که تحقق جمهوریت و مردم‌سالاری و حاکمیت مردم در اداره کشور هیچ راهی جز برگزاری انتخابات ندارد.

قره‌باغی ابراز کرد: در واقع برگزاری انتخابات پر شکوه با حضور مردم، موجب وحدت ملی می‌شود و وحدت ملی و حضور پر قدرت مردم در صحنه  قدرت ملی در بر دارد.  

وی گفت: در واقع قدرت ملی موجب امنیت می‌شود و امنیت نیز زمینه‌ساز پیشرفت علمی و شکوفایی اقتصادی و سیاسی و فرهنگی خواهد شد.

معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی اذعان کرد: تمام تلاش دشمن این است که مردم را از انتخابات ناامید کند اما مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نظام را واکسینه می‌کند و همچنین حضور گسترده مردم در انتخابات اقتدار نظامی کشور را افزایش می‌دهد.

قره‌باغی ابراز کرد: هر کدام از ما، حق انتخاب داریم و عدم شرکت در انتخابات به منزله این بوده که از حق طبیعی خود استفاده نکرده و ترجیح داده‌ایم دیگران برایمان انتخاب کنند. 

وی اضافه کرد: رای دادن و شرکت در انتخابات به معنی دفاع از حق خودمان است چه بسا که مردم سالاری با حضور مردم محقق می‌شود.

معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: نکته قابل اهمیت این است که برگزاری انتخابات مشارکت‌آمیز و رقابتی، احساس مسئولیت نظام در مقابل خواسته‌های جامعه را افزایش می‌دهد.

قره‌باغی گفت: انتخابات و فضای شور و رقابتی پیش از آن، موجب افزایش آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی ملت شده و همچنین زمینه آگاهی مردم از وضعیت کشور در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌‌کند.

وی ابراز کرد: در نهایت مهم‌ترین کارکرد ویژه انتخابات و معاون علمی اردویی دانشگاه آزاد اسلامی مشارکت سیاسی مردم، خنثی‌سازی توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان است که در عین حال موجب افزایش اقتدار نظام و امنیت ملی کشور شده و پیامدهای مثبت منطقه‌ای و بین‌المللی برای هر نظام سیاسی خواهد داشت

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر