logo
امروز : دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۳
[ شناسه خبر : ۳۸۱۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار سلطانیه در گفتگو با موج‌رسا:

طرح ویژه سلطانیه امسال نهایی می‌‌شود

طرح-ویژه-سلطانیه-امسال-نهایی-می‌‌شود
شهردار سلطانیه گفت: طرح ویژه سلطانیه تاکنون با انتخاب مشاور‌های‌ مختلف به سر مقصد نهایی‌ نرسیده بود، اکنون با پیگیری‌های فراوان در حال رسیدن به ایستگاه پایانی خود است.

مصطفی کلانتری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: تهیه طرح ویژه سلطانیه که در سال ۱۳۹۵ در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و تاکنون با انتخاب مشاور‌های مختلف به سر مقصد نهایی‌ و مصوب نرسیده بود، اکنون با پیگیری‌های فراوان در حال رسیدن به ایستگاه پایانی خود است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، فرمانداری و به ویژه اداره‌کل راه و شهرسازی استان با تشکیل جلسات متعدد توسط کمیته راهبری طرح در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان، دفتر فرمانداری شهرستان سلطانیه، شهرداری و شورای اسلامی شهر سلطانیه و دانشگاه زنجان در حال انجام است.

شهردار سلطانیه ادامه داد: این طرح در مراحل پایانی خود قرار دارد و امیدواریم در سالجاری پس از تصویب در شورای عالی معماری شهرسازی کشور نقشه راهی متفاوت از سایر طرح‌ها در پیش‌روی شهر سلطانیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بدون شک اماکن و آثار تاریخی در بازنمایی و معرفی فرهنگ و تمدن کشور عزیزمان نقش ویژه‌ای دارند، بر این اساس حفظ این آثار گران‌بها و همچنین شناساندن این فضا‌ها به مردم کشور و همچنین جهانیان یکی  از وظایف اصلی مدیریت شهری، در شهر‌هایی است که دارای پیشینه تاریخی هستند.

کلانتری ابراز کرد: یقینا مدیریت شهری در شهر‌هایی که دارای اماکن تاریخی هستند بسیار حساس بوده و در مواقعی با دشواری‌های خاص خود نیز همراه است.

وی ادامه داد: مدیران شهری در این شهر‌ها باید با ایجاد رضایت در ساکنین و استفاده از ظرفیت این اماکن برای توسعه، پیشرفت و ارتقاء اقتصاد شهر و معرفی شهر همزمان با حفظ حیاط شهری استفاده کنند.

شهردار سلطانیه خاطرنشان کرد: این طرح با رویکرد حفظ آثار تاریخی همراه با حفظ حیاط شهری و پاسخ به نیازهای سکونتی شهروندان خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر