logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۸۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر خبر داد:

استحصال ۱۵ هزار لیتر گلاب در ابهر

استحصال-۱۵-هزار-لیتر-گلاب-در-ابهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: سالانه بیش از ۱۵ هزار لیتر گلاب در ابهر استحصال می‌شود و میزان تولید گل‌ تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از ۱۲۰ تن است.

حسن مولایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: در حال حاضر ۵۰ هکتار از اراضی ابهر زیر کشت گل محمدی قرار دارد که ۴۰ هکتار آن، بارور و مابقی به صورت نهال است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: گل محمدی پس از باز شدن دوام کمی روی شاخه دارد و در صورت تأخیر طی ۲۴ ساعت رنگ آن به سفیدی گراییده و می‌ریزد و تأخیر در زمان برداشت باعث افت شدید کیفیت گلاب و اسانس استحصال شده دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه سالانه بیش از ۱۵ هزار لیتر گلاب در ابهر استحصال می‌شود، اظهار کرد: میزان تولید گل‌ تر از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان بیش از ۱۲۰ تن است.

مولایی با اشاره به اینکه گل محمدی فرآورده‌های بسیاری دارد، با اشاره به مصارف گل محمدی گفت: ۸۰ درصد گل‌های‌تر برای عرق‌گیری و بقیه به صورت گل‌برگ خشک برای تهیه گل‌قند، مربا و سایر مصارف خوراکی، مصرف تازه خوری و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک با اهداف صادراتی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح شهرستان بیشتر گل محمدی کامو و آذرشهر بوده و از ارقام محلی کاشان نیز به صورت محدود برای کشت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر