logo
امروز : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۸۱۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
یادداشت؛

امام راحل رهبری استثنایی و اسطوره‌ای جهانی بودند

امام-راحل-رهبری-استثنایی-و-اسطوره‌ای-جهانی-بودند-
امام راحل زمانی که دیدند کشور در دست بیگانگان تصاحب شده است با روشنگری‌های خود راه و مسیر انقلاب واحد را به مردم مخصوصا جوانان انقلابی نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» شاید از خود بپرسیم امامی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر عزیز ایران بودند چرا باید یاور مظلومان باشند.

بیشتر بخوانید

قبل از انقلاب اسلامی ایران، کشورمان کاملا وابسته به غرب بود و این بی‌کفایتی شاهان را می‌رساند که قدرت این را نداشتند برای کشورمان دستاورد جمع کنند.

اوضاع مملکت به گونه‌ای بود که برای انجام موارد خاص در کشور حتما باید استعمالگران شاهد و ناظر بر قضیه بودند و به طور کلی کشورمان به نام ما و برای بیگانگان بود.

 

امام راحل زمانی که دیدند کشور در دست بیگانگان تصاحب شده است با روشنگری‌های خود راه و مسیر انقلاب واحد را به مردم مخصوصا جوانان انقلابی نشان دادند.

جوانان کشورمان با تبعیت از ایشان عاشقانه برای کشور جنگیدند و در نهایت درخت نوپای انقلاب شروع به رشد کرد و انقلاب واحدی به نام جمهوری اسلامی با رهنمودهای امام راحل و خون هزاران شهید پا به عرصه نهاد.

امام خمینی(ره) بارها در سخنرانی‌های خود فرمودند؛ صاحب انقلاب اسلامی ایران مردم و شهدای هستند و تمام مسئولان مربوطه‌ باید در خدمت به مردم و به فکر مستضعفین باشند چرا که همیشه در امورات مختلف خشنودی خدا را در خشنودی خلق خدا دانستند و الگوی ایشان پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بودند و ایشان ساده‌زیست، رئوف، مخالف تجمل‌گرایی و آگاه به تمام امور بودند.

همیشه و هر لحاظ به فکر مردم و مشکلات آن‌ها بودند و به مسئولان می‌فرمودند؛ از حال ملت نباید غافل شد و همراه باید در کنار آن‌ها بود.

افراد زیادی در مکتب رو‌ح‌الله تعالیم اسلامی آموختند و شاگردان مکتب ایشان بودند به راستی که شاگرد ملت روح خدا بودن بهترین جایگاه را در بین مردم و جامعه دارد.

امام افراد زیادی را تعلیم و تربیت داد و ایشان آگاه بودند و می‌دانستند هر مکتبی نیازمند دانش آموختگانی است که روزگاری انقلاب به آن‌ها نیاز خواهد داشت.

ایشان با پرورش و تعالیم افرادی چون رجایی، بهشتی، باهنر، شهید صیاد شیرازی، شهید سردار سلیمانی و شهید رئیسی خدمتگزار بودن در بطن جامعه پرورش دادند.

ایشان با حمایت از مردم مظلوم فلسطین این مردم مظلوم را به جهان معرفی کردند که امروزه به یک نماد واحد تبدیل شده است.

مردم مظلومی که فقط خدا را دارند و نیازمند حمایت کشورهای دیگر نیستند امام خمینی(ره) فراتر از زمان حرکت می‌کردند و از آینده مطلع بودند.

سکوت در برابر مردم مظلوم غزه خیانت به آن است و کشورهایی که تا به امروز سکوت اختیار کردند باید بدانند در جرم رژیم صهیونیستی شریک هستند.

امام خمینی (ره) امام و پیشوای تمام مردم مظلوم جهان است و بسیاری از فرهیختگان عالم کشورمان را با نام امام خمینی (ره) بت‌شکن تاریخ می‌شناسند.

امام خمینی (ره) یاور تمام مظلومان بودند و انقلاب را نتیجه خروش و جوشش مظلومان دانسته و پیروزی آن را نتیجه اتحاد و همبستگی ملت می‌دانستند و ایشان رهبری استثنایی و اسطوره‌ای جهانی بودند.

انقلاب‌های بسیاری در جهان به وقوع پیوسته است ولی ثبات نداشتند ولی انقلاب ما انفجار نور بود نوری که روح خدا در آن دمیده شده بود و مردم را راهنمایی و به سرمنزلگاه اصلی خود استقلال و آزادی رساند.

سمیرا قربانی

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر