logo
امروز : چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۸۱۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
محبوبیتی ماندگار؛

امام خمینی (ره) شخصیت مورد توجه تمامی نسل‌ها بودند

امام-خمینی-(ره)-شخصیت-مورد-توجه-تمامی-نسل‌ها-بودند
امام خمینی (ره) شخصیتی عظیم داشتند که همه مردم حتی کودکان و نوجوانان و نسل‌های کنونی نیز شیفته مکتب ایشان شده و در راه این مکتب آماده هستند هر چه در توان دارند انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» وجود بعضی از اتفاقات در تاریخ، به روز‌های خاصی از تقویم جلوه بیشتری داده و آن روزها را مورد توجه و تاکید قرار داده، روز‌هایی که با گذر زمان نه تنها به فراموشی نخواهند رفت بلکه  بر ارزش و اهمیت آن افزوده شده و در یادها جاودان خواهد بود.

بیشتر بخوانید

چهاردهم خرداد، روزی حک شده در یاد و خاطره مردم ایران

چهاردهم خرداد ماه نیز جز روزهای با ارزشی است که در یاد مردمان ایران زمین و حتی در یاد مردم جهان حک شده است، روزی که با گذر زمان توجه نسل‌های کنونی نیز به آن جلب شده و به تفحس درباره آن می‌کنند.

روز چهاردهم خرداد روزی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن رحلت کردند و ما را از نعمت وجودی خود محروم کردند اما راه و مکتب امام خمینی (ره) تا ابد پابرجاست و ما ملت مسلمان از پیروان این مکتب و ادامه دهنده راه ایشان هستیم.

 با گذر سی و پنج سال از این اتفاق، وقتی این روز فرا می‌رسد غم و اندوهی عجیب قلب و شهر‌ها را فرا می‌گیرد که گویی این اتفاق تازه رخداده است.

شهرستان ماهنشان و روستاهای اطراف نیز با فرار رسیدن این روز در غم و حزنی عجیب فرو رفته و گذشته از قلب و حال اندوهگین مردم، کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز نشان از این حزن دارند، آراسته شدن کوچه و خیابان‌ها به پرچم عزا و عکس‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در این روز حال هر شهروندی را در غم از دست دادن ایشان منقلب و دگرگون می‌کند.

برگزاری مراسم متعدد و مختلف در ماهنشان 

در این منطقه در این روز مراسم و برنامه‌های متعدد، مختلف و متنوعی در نظر گرفته می‌شود که یادآور آن روز مهم و فراموش نشدنی باشد.

در مساجد مردم گرد هم آمده و به عزادارای و ختم قرآن کریم می‌پردازند، بزرگترها از خاطرات آن روزگار و بهره‌گرفتن از وجود امام خمینی (ره) و شخصیت ایشان برای کودکان و نوجوانان تعریف می‌کنند و آنان نیز با جان و دل پای این صحبت‌ها نشسته و با ذوقی دو چندان در فهم این سخنان تلاش می‌کنند.

در این شهر مردم به پختن نذری، برگزاری ایستگاه‌های صلواتی اقدام کرده و در بعضی دیگر از مناطق با طبخ غذا به توزیع آن در میان نیازمندان بسنده می‌کنند‌.

در بعضی مناطق و خیابان‌ها کودکانی را مشاهده می‌کنم که علی‌رغم اینکه توان خرید و توزیع چیزی را ندارند با بشقابی پر از گوجه سبز و چاقاله زرد‌آلو به برپایی ایستگاه صلواتی می‌کنند و این نشان از آن دارد که عشق به امام خمینی (ره) بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و یادآور جمله معروفی است که امام خمینی (ره) در پاسخ به مامور ساواک دادند، زمانی که مامور از ایشان پرسیده بود: ( پس یاران شما کجا هستند؟) امام در پاسخ به ایشان جواب داده بودند: «یاران من در گهواره‌های مادرانشان هستند»

یکی از برنامه‌هایی که در روز چهاردهم خرداد در شهر ماهنشان انجام می‌شود برگزاری مراسم در سالروز رحلت امام خمینی (ره) است، افرادی که علی‌رغم ذوق و علاقه‌ای که برای زیارت حرم مطهر ایشان داشتند ولی قسمت نبوده در این سفر معنوی حضور داشته باشند در این مراسم حضور یافته و علاقه و احساس خویش را به بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی بیان می‌کنند.

مردم با حضور در این مراسمات در برنامه‌های متنوعی از جمله ختم قرآن، مداحی، مدیحه‌سرایی، سخنرانی مذهبی و غیره شرکت می‌کنند.

امام خمینی (ره) با ابزار ایمان و امید تحول عظیمی به وجود آوردند

حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در مراسم بزرگداشت سالروز وفات امام خمینی گفت: امام خمینی (ره) با ابزار ایمان و امید تحول عظیمی در کشور ایران و بین مسلمانان به وجود آوردند.

وی ادامه داد: زمانی که امام خمینی (ره) در پاریس حضور داشتند شهید مطهری با ایشان ملاقات کردند و بعد از ملاقات ایشان چنین بیان می‌کنند: من در امام خمینی (ره) چهار امید دیدم.

امام جمعه ماهنشان تصریح کرد: این چهار امید عبارت‌اند از امید به هدف (اسلام)، امید به راه مبارزه، امید به مردم و امید به اعتماد به پروردگار بود.

وی خاطر نشان کرد: وجود این موارد سبب تحول عظیم در جامعه اسلامی، کشور و حتی دنیا شد.

علی‌اکبری بیان کرد: راه و مکتب امام خمینی (ره) باید باقی بماند و هدفی که ایشان آغاز کرده باید به نتیجه برسد.

وی افزود: امروزه با وجود اینکه ابزار‌های استفاده تغییر یافته است اما جبهه‌بندی‌ها تغییری نکرده است.

امام جمعه ماهنشان یادآور شد: وقتی عالم، فقیه و مومنی از دنیا می‌رود رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ چیز آن رخنه را ترمیم نخواهد کرد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانیشان فرمودند؛ امام خمینی (ره) از سرآمدان تاریخ بودند و ایشان در همه زمینه‌ها سرآمد و شاخص بودند.

علی‌اکبری اظهار کرد: امام (ره) تحولات بزرگی را به وجود آورده‌اند، تحول در مملکت، تحول در سطح بیداری ملت اسلامی و تحول در فضای معنویت.

یاد امام خمینی (ره) و خدمات ایشان هیچگاه فراموش نخواهد شد.

اقدامات امام خمینی (ره) در راه ایران و اسلام فراموش شدنی نیست

یکی از شهروندان در حزنی عمیق با خبرنگار موج رسا گفتگو می‌کند که انگار اکنون این اتفاق رخ داده است و چنین بیان می‌کند: یاد و خاطره امام خمینی (ره) و خدمات ایشان در راه اسلام و قرآن و ایران هیچگاه فراموش نمی‌شود.

وی ادامه داد: مکتب ایشان، مکتب اسلام و قرآن و آمیخته با عقاید ائمه‌اطهار است، مکتبی که با گذر زمان بر ارزش و بر پیروان آن افزوده می‌شود.

این شهروند ماهنشانی تاکید کرد: ما نعمت عظیمی مانند امام خمینی (ره) را از دست دادیم ولی جانشین عظیم و عالم ایشان حضرت امام خامنه‌ای راه و مکتب ایشان را ادامه می‌دهد و راهنما و نشان‌دهنده و چراغ راه برای ما هستند.

علی‌رغم اینکه گذر زمان و تفاوت نسل‌ها تفاوت در عقاید را نیز به وجود می‌آورد اما شخصیت امام خمینی (ره) به گونه‌ای عظیم، مهم و تأثیرگذار است که نسل‌های امروزی علی‌رغم اینکه ایشان را ندیدند اما با وجود تعاریف خانواده، اطرافیان و مدارس و غیره با شخصیت، منش و مکتب ایشان آشنا شده و شیفته این شخصیت بزرگ شده‌اند.

امام خمینی (ره) الگو و شخصیت مورد توجه کودکان 

یکی از این کودکان در گفتگو با خبرنگار موج رسا گفت: امام خمینی (ره) شخصیتی شجاع، عالم، عادل بودند و از شاه و ابرقدرت‌های جهان ترسی نداشتند و پس از پانزده سال مبارزه با شاه، بهار ایمان و آزادگی را به ایران هدیه دادند.

وی ادامه داد: خانواده از دید امام مهربان ارزش بالایی داشت و ایشان به قرآن خواندن نیز اهمیت ویژه‌ای قائل بودند و همیشه قبل و بعد نماز و قبل خواب قرآن تلاوت می‌کردند.

وی بیان کرد: من طریق از پدر و مادرم با امام خمینی آشنا شدم و شخصیت ایشان بسیار دوست داشتنی و مهربان بود.

این کودک بیان کرد: امام خمینی فرموده بودند؛ امید من به شما دبستانی‌ها است و ما باید این مرد بزرگ را سرمشق خود و الگوی زندگی خودمون قرار بدیم و راه ایشان را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم نوحه‌سرایی انجام شد و مردم به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر